کد خبر: ۱۷۵۴۰۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۳۱

هشدار ایران به آمریکا برای خروج نیرو های نظامی از پایگاه حریر عراق

هشدار ایران به آمریکا برای خروج نیرو های نظامی از پایگاه حریر عراق

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اقدامات اخیر گروهک‌های ضدانقلاب در شمال عراق ضمن در خواست از بغداد برای اخراج نیروها از پایگاه حریر به آمریکا هشدار داد در صورت تکرار شرارت ها با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، سردار محمد باقری در حاشیه مراسم معارفه سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین جدید ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اقدامات گروهک‌های ضدانقلاب در شمال عراق گفت: یکی از محل‌های توطئه علیه ایران پایگاه الحریر آمریکایی‌ها است که باید جمع شود و حضور آن در کنار مرزها  تحمل نخواهد شد.

وی افزود: مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیپلماتیک و نظامی برای برقراری امنیت و آرامش پایدار در منطقه باید برقرار شود.

بر اساس این گزارش،اظهارات سردار باقری پس از آن صورت گرفت که نیروی زمینی سپاه در پاسخ به اقدامات کروهگ های تروریستی ضد انقلاب در شمال عراق، مواضع آنها را با پهپادهای انتحاری و گلوله های هوشمند و نقطه زن توپخانه در هم کوبید.

از آغاز انقلاب،گروهک های جدایی طلب و ضد انقلاب فعالیت ها را در مناطق غرب و شمال غرب ایران آغاز کردند و در ادامه با حمایت های رژیم بعث عراق فعالیت ها را گسترش دادند اما پس از پایان دفاع مقدس مجبور شدند به داخل خاک عراق بگریزند و با حضور در اقیلم کردستان به اقدامات تروریستی ادامه دهند.

پس از حمله آمریکا به  عراق در سال 2003، فعالیت این گروهک ها با حمایت های تسلیحاتی و آموزشی آمریکا و افسران رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شد که در نتیجه آن بر دامنه اقدامات تروریستی آنها در مجاورت مرزهای ایران افزوده شد.

اما در سال 90 نیروی زمینی سپاه  با اجرای سلسله عملیاتی در ارتفاعات شمال غرب، ضربات سنگین و مهلکی بر پیکره گروهک های ضد انقلاب و بخصوص پژاک وارد کرد .تا جایی که مجبور به درخواست آتش بس شدند.

اما پس از حمله داعش به عراق، آمریکایی ها به بهانه ایجاد ائتلاف ضد داعش دوباره فعالیت ها را در اقلیم کردستان عراق در جهت پشتیبانی و حمایت از گروهک های ضد انقلاب از سرگرفتند و در این راستا با ایجاد پایگاه های آموزش و پشتیبانی قصد تقویت این گروهک ها را دارند.

یکی از پایگاه هایی که آمریکا در منطقه کردستان عراق و در نزدیکی شهر اربیل از آن استفاده می کند، پایگاه هوایی حریر است که از سال 2015 و پس از حمله داعش به مناطق شمالی عراق به محل حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف ضد داعش به رهبری آنها برای آموزش نیروهای پیشمرگه بدل شد.

اما دیگر کاسه صبر مقامات ایران لبریز شده و ضمن در خواست از دولت عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این پایگاه، مستقیما به آمریکایی ها هشدار داده اند در صورت تکرار شرارت ها بساط آنها را جمع خواهند کرد.

نیروهای مسلح بارها نشان داده اند برای حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال و امنیت مردم از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند و حتی اگر لازم باشد به پایگاه هایی آمریکایی نیز حمله خواهند کرد مانند آنچه در عین الاسد رخ داد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا سرنوشتی مانند عین الاسد در انتظار پایگاه حریر است یا آنکه نظامیان آمریکایی ها بدون آنکه دچار ضربه مغزی شدید شوند این پایگاه را ترک خواهند کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ