کد خبر: ۱۷۵۴۱۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۳۱

محدودیت تازه و ۲۰ و ۸۰ باره تراکنش بانکی/ کاهش۶۰ درصدی تخلفات قماربازی
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خبر داد:

محدودیت تازه و ۲۰ و ۸۰ باره تراکنش بانکی/ کاهش۶۰ درصدی تخلفات قماربازی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اعلام کاهش ۶۰ درصدی تخلف در حوزه کارت به کارت قمار بازی از محدودیت ۲۰ و ۸۰ تراکنش در روز و طی یک ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد محرمیان در نشست خبری با موضوع اقدام های بانک مرکزی برای مقابله با قمارگفت: اقدام‌های بانک مرکزی در این موضوع بر سه پایه استوار است. نخستین استراتژی نظارت هوشمند است و قماربازان و فعالان در این بخش باید بدانند که فعالیت‌های آنها رصد می‌شود و چنانچه فعالیت آنها جزیی باشد پیامک هشدار دریافت می‌کنند و چنانچه به قمار اعتیاد داشته باشند و فعالیت مداوم داشته باشند پیامک‌های اخطار دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۷۵ درصد افرادی که فعالیت مداومی در شبکه‌های شرط‌بندی داشتند پس از دریافت پیامک و اطلاع از رصد آنها توسط بانک مرکزی دیگر در این زمینه فعالیت نکردند. استراتژی دوم بانک مرکزی در برخورد با قماربازی مشارکت با نهادهای مختلف و تشکیل مثلث دادستانی، بانک مرکزی و پلیس فتا است.

این مقام مسئول ادامه داد: اقدام آگاهی رسانی، تشویقی و تنبیهی استراتژی سوم بانک مرکزی برای مقابله با قماربازی است. سال ۹۸ هنگامی که درگاه‌های اینترنتی متخلف جریمه شدند، ظرف مدت کوتاهی فعالیت‌های غیرقانونی متوقف شد و روش قماربازی از طریق کارت به کارت ۶۰ درصد کاهش یافت.

محرمیان درباره برخورد با متخلفان گفت: در برخورد با قماربازها در چهار لایه همکاری دادستانی، پیامک هشدار به متخلفانی که به دفعات کم وارد سایت‌های شرط‌بندی می‌شوند ارسال می‌شود و چنانچه افراد به دفعات وارد این سایت‌ها شوند پیامک اخطار ارسال می‌شود و چنانچه توجهی نکنند پرونده قضایی تشکیل و حساب‌ ها مسدود می‌شود.

وی به اجاره دهندگان کارت‌های بانکی هشدار داد: این افراد توسط بانک مرکزی شناسایی شده و با آنها برخورد جدی می‌شود.با تصویب قانون جدید در مجلس، حکم قضایی با فاصله کمی اجراو برخوردها تشدید می‌شود. شناسایی سرشاخه‌ها اقدام دیگری است که در بانک مرکزی در حال انجام است و پرونده‌های کلانی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از آبان ۹۸ شناسایی دستگاه‌های کارتخوان خارج شده از کشور شروع شد که هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه بود که تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه قطع شده است. اگر این دستگاه‌ها در شرکتی خارج از کشور بدون استفاده باشد امکان شناسایی نیست اما به محض انجام تراکنش ،شناسایی و قطع می‌شوند.

محرمیان گفت: چنانچه افراد دستگاه‌های پوز را به متقاضیان در خارج از کشور اجاره دهند در فهرست سیاه شاپرک قرار می‌گیرند و دیگر دستگاه‌های فعال آنها نیز قطع می‌شود و با افرادی که این دستگاه‌ها را اجاره کنند نیز برخورد و جریمه می‌شوند.

محرمیان با اشاره به اینکه راه مبارزه با فساد استفاده از ابزار هوش مصنوعی است گفت: در بخشنامه‌ بانک مرکزی به بانک‌ها برای مقابله با سایت‌های قماربازی مقرر شده هر فرد در طول روز ۲۰ و در طول ماه باید ۸۰ تراکش بانکی با کارت ملی خود انجام دهد. با اجرای این بخشنامه توسط بانک‌ها امیدواریم بسیاری از تخلفات در بخش کارت به کارت برطرف شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ