کد خبر: ۱۷۵۴۳۵
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۶/۳۱

ریسک های فعلی بورس و چند راهکار بازگشت به صعود + پیش بینی بازدهی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

ریسک های فعلی بورس و چند راهکار بازگشت به صعود + پیش بینی بازدهی

کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به ریسک های تهدیدکننده فعلی بورس و راهکارهای بازگشت رشد، پیش بینی کرد میانگین بازدهی بازار سهام تا پایان سال بین ٢٠ تا ۵٠ درصد باشد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد آزاد با اشاره به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس به ایرنا گفت: بازار همیشه با ریسک و ابهاماتی همراه است که ممکن است معاملات را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به اینکه وجود ریسک جزو ماهیت این بازار تلقی می شود، سهامداران نباید نگران چنین موضوعی باشند.

وی افزود: به لحاظ ریسک های سیاسی، وجود ابهام در مسایلی مانند موضوع تحریم و برجام، معاملات را تحت تاثیر خود قرار داده است. برخی مسایل داخلی هم مانند نرخ ارز، تورم و نرخ سود بین بانکی که وابسته به یکدیگر هستند همیشه برای بازار مهم بوده و جزو ریسک های تهدیدکننده معاملات تلقی می شوند. نبود مواد اولیه کافی و با قیمت مناسب، عدم امکان صادرات و ورود فناوری جدید و نیز فرسودگی خطوط تولید از دیگر ریسک هایی هستند که بازار را مورد تهدید قرار داده اند.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص راه های بازگشت رشد به معاملات بورس و تداوم آن توضیح داد: اجتناب از تصویب تصمیمات خلق الساعه و شوک آور که موجب بهم ریختگی آرامش و اعتماد می شود از جمله مسایلی است که باید بطور حتم در بازار از آنها دوری کرد. اجتناب از هرگونه دستکاری قیمت ها و دستوری بودن قیمت ها، پذیرش و عرضه شرکت های جدید، حرکت به سمت برداشته شدن دامنه نوسان و نیز پررنگ تر شدن نقش بازارگردان ها در مهار نوسانات به عنوان دیگر موضوعاتی تلقی می شود که بهتر است به منظور بهبود وضعیت معاملات بورس در دستور کار قرار بگیرد.

آزاد با مقایسه روند معاملات بورس با دیگر بازارها ادامه داد: موضوع تورم جزو عوامل تاثیرگذار در روند بازار سهام است. بطور قطع در صورت مهار تورم، بازدهی معقولی از بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها در اختیار سهامداران قرار می گیرد. سهامداران باید قبل از هر اقدامی براساس تحلیل و بررسی اقدام به خرید و فروش سهام کنند. زمان اصلاح بازار فرصت خوبی برای تکمیل یا تعدیل سبد سهام خواهد بود. سهامداران باید برای سرمایه گذاری در بازار صبور باشند و نباید با ایجاد کوچکترین هیجانی به سرعت اقدام به فروش سهام کنند. به نظر می رسد بازار سهام تا پایان سال به بازدهی ٢٠ تا ۵٠ درصدی دست پیدا کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ