کد خبر: ۱۷۵۴۳۶
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۶/۳۱

اولین اقدام آمریکا علیه مبادله غیرقانونی ارزهای مجازی با تحریم یک شرکت
وزارت خزانه‌داری اعلام کرد:

اولین اقدام آمریکا علیه مبادله غیرقانونی ارزهای مجازی با تحریم یک شرکت

وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اولین بار یک صرافی ارز مجازی را به علت نقش در پرداخت‌های غیرقانونی از سوی حملات باج‌افزاری، تحریم کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز ، وزارت خزانه‌داری آمریکا ، صرافی ارز مجازی بنام "سوئکس او تی سی" و مستقر در جمهوری چک را به علت نقش در پرداخت‌های غیرقانونی از سوی حملات باج‌افزاری، تحریم کرد و مانع از دسترسی به تمام دارایی‌ها شد تا جلوی این نوع تهدیدها گرفته شود.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:صرافی‌های مثل سوئکس برای کسب سود متجاوزان باج افزاری کمک‌ می‌کنند و این اقدام حاکی از برنامه مختل کردن زیرساخت های غیرقانونی مورد استفاده در این نوع حمله ها است. تحریم شرکت سوئکس شامل لغو دسترسی آن به تمام دارایی‌هایش در آمریکا و ممانعت آمریکایی‌ها از معامله با این شرکت می‌شود.

براساس این گزارش، هکرها اطلاعات شرکت آرامکوی عربستان را 5 میلیون دلار به فروش گذاشتند و در سال جاری میلادی به چندین شرکت مهم آمریکا ضربه زده‌اند که یکی از آنها شرکت خط لوله کلونیکال بود. حمله سایبری به این شرکت باعث کمبود موقت عرضه سوخت در شرق آمریکا شد. این هکرها همچنین یک شرکت کشاورزی را هدف قرار دادند و نگرانی از اختلال در روند برداشت غلات در میدوست آمریکا را بالا بردند.

این حملات آن‌قدر افزایش یافته اند که جو بایدن در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خواستار برخورد جدی شد. زیرا این گروه‌های باج افزاری معمولاً در روسیه و اوکراین فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ