کد خبر: ۱۷۵۴۴۲
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۶/۳۱

بازتاب اظهارات رئیسی در سازمان ملل در رسانه های آمریکا ، اروپا و عرب

بازتاب اظهارات رئیسی در سازمان ملل در رسانه های آمریکا ، اروپا و عرب

اولین سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل، و با محوریت برجام و تحولات منطقه، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های آمریکا ، اروپا و عرب زبان داشت .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،اظهارات ابراهیم رئیسی در سازمان ملل، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.به طوری که المیادین لبنان با برجسته کردن این جمله که امروز آمریکا از عراق و افغانستان خارج نمی‌شود. بلکه اخراج می‌شود از قول رئیسی اعلام کرد: ملل مظلوم  فلسطین، سوریه، افغانستان، یمن و... همگی هزینه بی عقلی رهبران آمریکا را پرداخت می‌کنند!

بر اساس این گزارش، برخی رسانه ها همچون الجزیره، المنار و اسپوتنیک هم سایر محورهای سخنرانی رئیسی را مورد توجه قرار دادند. از جمله، اندیشه ایران ریشه در مکتب امام خمینی و مبادی اسلام ناب دارد. ایران گفت‌وگوهای مفیدی را قبول دارد که منجر به لغو تحریم‌ها شود و برای تعامل موثر با جهان بخصوص منطقه تلاش می کند.

بحران انسانی در یمن به شدت نگران کننده است و جهان باید در قبال جنایت علیه بشریت سکوت را بشکند و اقدامات خصمانه در یمن بدون هیچ پیش شرطی متوقف شود.حمله آمریکا به عراق و سوریه مانعی بر سر راه دمکراسی است.

واشنگتن به تعهدات که لغو تحریم‌ها بود، عمل نکرده است.ایران خواهان اجرای قوانین بین‌المللی است و تمام طرف‌ها باید توافق هسته‌ای را رعایت کنند.

گفت‌وگو تنها راه برای حل بحران برجام است. ایران تعهدات هسته‌ای را ثابت کرده ولی آمریکا تحریم‌های ظالمانه را لغو نکرده است. تحریم، روش جدید آمریکا در جنگ علیه ملت‌ها است. تحریم‌های غیر قانونی به ویژه در زمینه دارو و موارد بشردوستانه ظالمانه است.

اسرائیل بزرگ‌ترین سازمان تروریستی دولتی است.سیاست ایران حفظ تمامیت ارضی تمام ملت ها است.اگر مجاهدت شهید ابومهدی المهندس و سپهبد شهید آقای حاج قاسم سلیمانی نبود، امروز داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپا بود.

رویترز این بخش از سخنان ریاست جمهوری که "ایران خواهان مذاکرات هسته‌ای است که منجر به لغو تحریم های آمریکا شود" را محور گزارش قرار داد.

آسوشیتدپرس: رییس‌جمهور ایران در نخستین سخنرانی مجمع سازمان ملل به شدت از سیاست های آمریکا انتقاد کرد و گفت تحریم روش جدید آمریکا برای جنگ با ملت‌هاست.

بلومبرگ: رییس‌جمهوری ایران تحریم‌ها علیه تهران را تسلیحات جدید جنگی آمریکا توصیف کرد.

رادیو فرانسه: رییسی تاکید کرد سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران، حرمت تولید، ‌ساخت و انباشت سلاح اتمی است و سلاح اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

روزنامه لوفیگارو: ایران در جریان تداوم مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگویی را مفید می‌داند که نتیجه آن لغو تحریم‌های ظالمانه باشد.

خبرگزاری افه اسپانیا: رییس‌جمهور ایران، اطمینان داد هژمونی جهانی آمریکا شکست خورده است. همانطور که این امر با خروج از افغانستان و یا حمله به کنگره در ژانویه گذشته نشان داده شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ