کد خبر: ۱۷۵۴۹۰
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۷/۳

وعده صادرات ۵ میلیارد دلاری در نیمه دوم سال و دو میلیون شغل تا ۴ سال آینده
وزیر صنعت خبر داد:

وعده صادرات ۵ میلیارد دلاری در نیمه دوم سال و دو میلیون شغل تا ۴ سال آینده

وزیر صنعت وعده صادرات ۵ میلیارد دلاری تولیدات صنعتی در نیمه دوم سال و ایجاد دو میلیون شغل تا ۴ سال آینده در این حوزه داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی‌ امین در سفر به ایلام از ایجاد دو‌ میلیون شغل در حوزه صنعت و برنامه‌ افزایش صادرات 5 میلیارد دلاری و تمرکز بر افزایش صدور تولیدات صنعتی طی ۶ماه دوم سال‌جاری خبر داد و گفت: تا 4 سال آینده با تکمیل طرح‌های نیمه تمام، 4 میلیون شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: تحول در بخش اقتصادی از اولویت‌های مهم دولت است که باید با همدلی تقویت شود. با تهیه سند همه برنامه‌ها، منابع مالی و عملکرد مدیران بر مبنای اجرای این برنامه ارزیابی می‌شود که این موضوع طی هفته‌های آینده در پنج استان از جمله ایلام آغاز می‌شود. مدیران استانی ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی استان‌ها را شناسایی و مشکلات قابل حل را پیگیری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: کسری بودجه به سبب کمبود منابع و افزایش هزینه ها است اما می‌توان این موضوع را رفع کرد. گروه ویژه‌ای برای فعال کردن شرکت های تعطیل و نیمه تعطیل تشکیل شده و برای صادرات ضوابط کلی ، تعریف و طی هفته آینده بخشی از مشکلات تولیدکنندگان حل می‌شود.

فاطمی‌امین افزود: با اجرای کامل برنامه‌های نظام توزیع کالا و خدمات، بخشی از تورم که ناشی از نقدینگی به سبب عدم‌ انسجام نظام توزیع است، حل خواهد شد. در این راستا زمان‌بندی اجرای طرح ها تا پایان سال باید تدوین و از این هفته شروع و باید به صورت مداوم پایش و رصد شود. لذا از ماه آینده اولین جلسه به منظور بررسی عملکردهای این برنامه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با ذی‌نفعان این حوزه نیز باید جلسه برگزار شود تا طرح ها و برنامه‌‌‌های نظام توزیع از نقطه نظر آنها بررسی و راهکارهای آنها در این برنامه گنجانده شود. با زمان‌بندی تا نیمه دوم آبان‌‌‌‌ ، برنامه کامل نظام توزیع کالا و خدمات ابلاغ عمومی خواهد شد. برنامه مرتبط با حوزه خودرو هم تدوین و اهداف کمی، راهبردها و طرح ها تعریف و جلسه هماهنگی با ذی‌نفعان این صنعت برگزار شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ