کد خبر: ۱۷۵۵۳۲
۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۷/۴

ایران و ونزوئلا قرارداد بزرگ نفتی امضا کردند / زمان ارسال اولین محموله
با وجود تحریم‌های آمریکا :

ایران و ونزوئلا قرارداد بزرگ نفتی امضا کردند / زمان ارسال اولین محموله

ایران و ونزوئلا با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا ، قرارداد بزرگ سواپ نفتی امضا کردند و اولین محموله‌ طی هفته جاری ارسال می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رویترز از قول منابع آگاه اعلام کرد: ایران و ونزوئلا با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا ، قرارداد بزرگ سواپ نفتی امضا کردند. ونزوئلا نفت سنگین را با میعانات گاز ایران تبادل پایاپای می‌کند و می‌تواند از آن برای بهبود کیفیت نفت قیر مانند استفاده کند. اولین محموله‌های مربوط به این قرارداد طی هفته جاری ارسال خواهد شد.

بر اساس این گزارش این قرارداد در مرحله اول به مدت شش ماه برنامه ریزی شده اما می‌تواند تمدید شود.

این توافق به عنوان نقض احتمالی تحریم‌ها زیر نظر مقامات دولت آمریکا قرار گرفته و می‌خواهند ببینند از نظر عملی تا کجا پیش خواهد رفت.

شرکت نفت ونزوئلا برای به حداقل رساندن پرداخت‌های نقدی سواپ نفت را افزایش داده است. چرا که وزارت خزانه داری آمریکا در سال ۲۰۱۹ مانع استفاده این شرکت از دلار آمریکا شد.

برخلاف همه تهدیدها و تحریم ها اولین محموله ۲۹ میلیون لیتری سوخت ایران ماه گذشته ابتدا وارد بنادر سوریه و از آنجا وارد لبنان شد.

بیش از یکسال پیش ، ناوگان ۵ فروندی نفتکش های ایران با نام‌های کلاول، فارست، پتونیا، فورچون و فاکسون حامل بیش از یک میلیون بشکه بنزین و مواد پالایشی از بندر شهید رجایی در جنوب ایران به مقصد ونزوئلا بارگیری شد.

با وجود اینکه ونزوئلا صاحب بزرگ‌ترین ذخایر نفت جهان است با کمبود شدید بنزین مواجه است و در حال حاضر پالایشگاه‌ها به دلایل مختلفی از نظر عملیاتی خاموش هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ