کد خبر: ۱۷۵۵۳۶
۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۷/۴

دور جدید فرایند افزایش سرمایه و پاسخ به اعتراض سهامداران یک شرکت
سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس خبر داد:

دور جدید فرایند افزایش سرمایه و پاسخ به اعتراض سهامداران یک شرکت

سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس از برنامه اصلاح قوانین قدیمی و طراحی ساز و کار انجام افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی بصورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید روشن‌قلب از کوتاه شدن فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها خبر داد و به سنا گفت: با توجه به قدیمی بودن قوانین و کوتاهی برخی شرکت‌ها در انجام به موقع وظایف در مراحل افزایش سرمایه در برخی موارد فرایند افزایش سرمایه زمانبر بوده و این موضوع گاهی به نارضایتی میان سهامداران شرکت‌ها منجر می‌شود.

وی افزود: اقداماتی برای اصلاح رویه‌های فوق در جریان است و مذاکراتی به‌منظور اصلاح قوانین قدیمی و طراحی ساز و کار انجام افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی بصورت الکترونیکی و برای حذف فعالیت‌های زمانبر و هزینه‎بر شده است. در صورت به سرانجام رسیدن این طرح، برخی قوانین فعلی نیز اصلاح می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: می‌توان امیدوار بود فرایند شرکت در افزایش سرمایه توسط سهامداران تسهیل شود و نیازی به مراجعه بانک و مراکز پستی برای ارسال مدارک نباشد. از طرف دیگر، این امر برای شرکت‌ها منجر به کاهش مدت زمان و هزینه انجام فرایند و افزایش دقت در خصوص استخراج نتایج شرکت سهامداران در افزایش سرمایه می‌شود.

روشن قلب گفت: عدم انجام به موقع فرایند افزایش سرمایه منجر به نارضایتی به حق برخی سهامداران شده که بخشی از آن مربوط به مشکلات موجود در ترکیب هیات‌ مدیره شرکت و به تبع آن طولانی شدن فرایند دریافت مجوز از ثبت شرکت‌ها و بخشی نیز به کوتاهی اعضای هیات‌ مدیره شرکت در انجام وظابف قانونی باز می‌گردد. در این شرایط در صورت کافی نبودن دلایل، آرای مربوطه صادر خواهد شد.

وی در خصوص اعتراض سهامداران شرکت گلتاش نسبت به طولانی شدن فرایند افزایش سرمایه هم توضیح داد: سازمان بورس پیگیری‌هایی برای جلوگیری از طولانی‌تر شدن فرایند افزایش سرمایه انجام داده و مجوزهای مورد نیاز شرکت را نیز در سریع‌ترین زمان صادر کرده است. هیات مدیره گلتاش، موظف به پیگیری و تسریع در انجام اقدامات است و دیروز نیز گزارشی از اقدامات در کدال منتشر کرد. در صورت عدم اقدام به موقع توسط شرکت، اقداماتی طبق قوانین انجام خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ