کد خبر: ۱۷۵۵۷۵
۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۷/۵

آخرین گزارش از راستی‌آزمایی نظارت بر ایران با عدم اجازه دسترسی به یک کارگاه
مدیر کل آژانس اعلام کرد:

آخرین گزارش از راستی‌آزمایی نظارت بر ایران با عدم اجازه دسترسی به یک کارگاه

مدیر کل آژانس در آخرین گزارش از راستی‌آزمایی اعلام کرد: ایران بر خلاف توافق ۲۱ شهریور ، اجازه دسترسی به کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ کرج را نداده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز، طبق گزارش جدید دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل ، ایران شروط توافق جدید و دو هفته پیش با آژانس و مبنی بر اجازه دسترسی بازرسان به بررسی تجهیزات فنی نظارتی را کاملا اجرا نکرده است.

براساس این گزارش، رافائل گروسی مدیر کل آژانس در آخرین گزارش از راستی‌آزمایی و نظارت در ایران اعلام کرد: ایران طی 20 تا 22 سپتامبر (29 تا 31 شهریور) اجازه سرویس تجهیزات نظارت آژانس را به بازرسان داده تا کارت ذخیره دوربین‌ها در تمام مکان‌های ضروری به جز کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج تعویض شود. اما دسترسی به سایت کرج برای نصب دوربین های نظارتی جدید یا اطمینان از تولید قطعات سانتریفیوژ در این کارگاه را نداده است.

تصمیم ایران در عدم اجازه به کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ تسای کرج ، بر خلاف توافق 12 سپتامبر (21 شهریور) با محمد اسلامی مدیر کل سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور ایران است .

تمام فعالیت‌های مدنظر آژانس در بیانیه مشترک برای همه تجهیزات تعریف شده آژانس و تاسیسات و مکان‌های ایران برای حفظ ادامه اطلاع (از برنامه هسته‌ای ایران) ضروری است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ