کد خبر: ۱۷۶۲۵۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

وعده وزیر صنعت به خروج دلار از اقتصاد و حذف قرعه کشی خودرو

وعده وزیر صنعت به خروج دلار از اقتصاد و حذف قرعه کشی خودرو

وزیر صنعت با اعلام اینکه بهترین کاربرد منابع صندوق توسعه ملی فاینانس خارجی‌ها است ، وعده خروج دلار از اقتصاد و حذف قرعه کشی خودرو داد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در ایران اشتباه بوده و بهترین کاربرد ، فاینانس خارجی‌ها و اعتبار خریدار به خارجی‌ها است.

وی افزود: سال آینده نباید تعهد ارزی وجود داشته باشد. تحریم شدن و بخش عمده ای از آن برای درآمد نفتی بود و مصرف ارزی سر جای خود باقی ماند. بهتر است از اوایل تابستان سال آینده دیگر تعهد ارزی نباشد. به حدی درآمد ارزی وجود دارد که نیاز ارزی را تامین کند و‌ مشکلات را رفع شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه های پیش رو بازار خودرو هم توضیح داد: سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهد بود و برنامه جدیدی برای صنعت خودرو طراحی مدنظر است و همچنین به طور جدی حذف قیمت دلاری پیگیری می شود.

فاطمی امین با تاکید بر جدیت پیگیری حذف قیمت دلاری که در مورد فولاد رخ داد، خاطر نشان کرد: طی ۲ هفته آینده ، عرضه ۱۲ ماهه فولاد و پتروشیمی شروع خواهد شد تا هر پیمانکار از قیمت ۲ ماه آینده کالا مطلع و قادر به پیش بینی باشد. به طور مثال قیمت ۱۳ هزار تومانی شمش در بازار در صورت  قیمت گذاری با دلار به بیش از ۱۸ هزار تومان می‌رسید. بنابراین قیمت محصولات باید با واقعیت اقتصادی ایران تعیین شوند نه با دلار .

انتهای پیام

 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ