کد خبر: ۱۷۶۲۶۸
۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

آخرین تحولات طرح واردات خودرو و ساماندهی بازار فولاد
نماینده مجلس خبر داد:

آخرین تحولات طرح واردات خودرو و ساماندهی بازار فولاد

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو و ورادات محدود خودرو ، گفت : وزیر صنعت خواهان مهلتی برای طرح ساماندهی بازار فولاد شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح الله عباس پور درباره آخرین وضعیت طرح واردات خودرو گفت: ابهامات شورای نگهبان و ایراد شورای عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به طرح ساماندهی این حوزه طی نشستی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد کارگروهی برای بررسی ساز و کارهای مورد نیاز برای واردات خودرو تشکیل شود.

وی افزود: به منظور تامین نظر شورای نگهبان ، طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد که براساس آن خودرو به صورت محدود وارد می‌شود. کمیسیون صنایع درصدد واردات مدیریت شده خودرو بدون فشار به منابع ارزی است.

این نماینده مجلس ادامه داد:طبق مصوبه مجلس، منابع ارزی مورد نیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشا خارجی و صادرات قطعات تامین می‌شود و شورای رقابت هر ۶ ماه،میزان نیاز به واردات را تعیین می‌کند. وزیر صنعت هم خواستار تعیین مهلتی برای ساماندهی این بازار شد. چرا که وی برنامه‌ای ۶ ماهه برای مسائل مربوط به این صنعت از جمله افزایش تولید، تعدیل قیمت و... دارد.

عباسپور درباره طرح ساماندهی بازار فولاد هم گفت: هرچند کمیسیون صنایع ، طرحی در این خصوص دارد که در دستور کار صحن علنی مجلس است اما فاطمی امین از کمیسیون خواست برای بررسی این طرح ، فرصتی به وزارت صنعت داده شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ