کد خبر: ۱۷۶۲۶۹
۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

تلاش اروپا برای احیای برجام و از سرگیری مذاکرات وین

تلاش اروپا برای احیای برجام و از سرگیری مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیدار و گفتگوی اخیر با وزیر خارجه آمریکا با محوریت برجام و از سرگیری مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جوزپ بورل در پایان سفر اخیر به واشنگتن و دیدار با آنتونی بلینکن در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا به همکاری برای اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، حفظ  عدم اشاعه تسلیحات اتمی و ضرورت بازگشت سریع به مذاکرات وین ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش ، ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمام تعهدات ذیل توافق عمل کرد تا به اروپا که وعده می‌داد آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کند، فرصت دهد برای تحقق این وعده اقدام کند اما پس از گذشت یک سال در واکنش به بد عهدی اروپا ، برخی اقدامات کاهشی بر اساس مفاد توافق هسته‌ای در پیش گرفت.

تهران بازگشت کامل به تعهدات را مشروط به رفع همه تحریم‌ها ، راستی آزمایی و پایبندی طرف های برجامی اعلام کرد.

هفته پیش انریکه مورا معاون دبیر کل اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام ، راهی ایران شد تا درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها با علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه دیدار و گفتگو کند.

باقری با تاکید بر اینکه ایران همواره ثابت کرده به تعهدات بین‌المللی پایبند است اعلام کرد: رفتار طرف مقابل نشان می‌دهد با مسئولیت پذیری و مذاکره فاصله معناداری دارد. با این وجود ، تهران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ