کد خبر: ۱۷۶۲۹۰
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

تورم ۰.۶درصدی بزرگترین اقتصاد خاورمیانه و پیش بینی رشد۲.۱ درصدی اقتصاد

تورم ۰.۶درصدی بزرگترین اقتصاد خاورمیانه و پیش بینی رشد۲.۱ درصدی اقتصاد

عبستان در حالی تورم فقط ۰.۶درصدی را ثبت کرده که طبق پیش بینی ، بزرگترین اقتصاد خاورمیانه با رشد ۲.۱ درصدی اقتصاد مواجه خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط شاخص بهای مصرف‌کننده در بزرگترین اقتصاد جهان عرب تا پایان ماه سپتامبر (مهر)‌ به ۰.۶ درصد رسید که نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش یافته و بیشترین تورم ثبت شده سه ماه اخیر در این کشور بوده است.

براساس این گزارش، بیشترین تورم مربوط به حمل و نقل با ۵.۹ درصد و سپس ارتباطات با ۱.۴ درصد و مواد غذایی و نوشیدنی با ۱.۳ درصد هستند.کمترین تورم هم مربوط به آب و برق با منفی ۳.۰ درصد و لوازم منزل با ۰.۷ درصد درصد است .

پیش بینی می شود اقتصاد عربستان در سال جاری ۲.۱ درصد رشد کند اما حتی در صورت تحقق این رشد، سطح تولیدات ناخالص داخلی کمتر از قبل آغاز بحران کرونا خواهد بود. بنا بر اعلام صندوق بین المللی پول، اقتصاد عربستان سال گذشته ۴.۱ درصد کوچک شده بود.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم عربستان در این ماه  ۰.۲ درصد اندازه گیری شده که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم عربستان در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ معادل ۲.۵۸ درصد بود که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئیه ۲۰۰۸ با ۱۱.۱ درصد و کمترین تورم مربوط به فوریه ۲۰۱۹ با منفی ۲.۲ درصد است. سال قبل نرخ تورم عربستان به طور متوسط ۳.۴ درصد بود اما انتظار می رود این رقم در سال جاری به ۲.۲ درصد کاهش پیدا کند. 

صندوق بین المللی پول، نرخ تورم پیش بینی شده عربستان برای سال آینده را ۲.۲ درصد اعلام کرده است. افزایش مالیات بر افزوده چند ماه قبل یک موج تورمی در این کشور ایجاد کرد که درحال برطرف شدن است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ