کد خبر: ۱۷۶۲۹۴
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

آخرین وضعیت برجام و مذاکره با عربستان / رشد اقتصاد ایران با وجود خروج ترامپ!
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد :

آخرین وضعیت برجام و مذاکره با عربستان / رشد اقتصاد ایران با وجود خروج ترامپ!

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام توضیح درباره آخرین وضعیت برجام و مذاکره با عربستان،گفت: اقتصاد ایران با وجود شوک ناشی از خروج یکجانبه ترامپ ، رشد کرد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب‌ زاده در نشستی خبری درباره مذاکرات وین گفت: در ادامه گفت‌وگوهای هفته گذشته با اتحادیه اروپا در تهران و طبق توافق طرفین ، علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر خارجه طی چند روز آینده برای رایزنی به بروکسل می‌رود و در اولین فرصت ، موضوعات مد نظر اعلام خواهد شد.

وی افزود: دولت قصد دارد با آسیب شناسی 6 دور مذاکرات قبلی که حاصلی نداشته ، وارد ادامه رایزنی برای لغو تحریم ها و تامین حداکثری منافع ملت ایران شود و هرگز پیش شرطی برای واشنگتن تعیین نکرده ، چون آمریکا عضو برجام نیست اما هدف از درخواست تضمین ، اطمینان از عدم نقض مجدد تعهدات و تداوم سیاست فشار حداکثری ترامپ در دولت بایدن است که تاکنون محقق نشد.

این مقام مسئول ادامه داد: بازار ایران تمام شوک ناشی از خروج یکجانبه ترامپ را مدیریت و رشد اقتصادی مثبت را تجربه کرد و در اوج کرونا، مراودات تجاری و اقتصادی با دنیا و منطقه قطع نشد و صادرات نفت ادامه یافت. اگر منافع مردم تامین شود، ساعتی برای ادامه مذاکرات هدفمند ، تلف نخواهد شد.

خطیب‌ زاده درباه مذاکرات ایران و عرستان هم گفت: برخلاف اظهارات اخیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه مذاکرات ریاض و تهران پیشرفت ملموسی نداشته ، چهار دور گفتگو‌ی دوستانه با محوریت بررسی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای انجام شد و همچنان ادامه دارد اما گزارش اخیر مبنی بر سفر هیأت سعودی به تهران در جریان بازگشایی کنسولگری ها صحت ندارد.

وی درباره راه‌اندازی سوئیفت بانک روسی و ایرانی و امکان گشایش ال سی هم گفت : دلار آمریکا به ابزار نظامی و کشتار دسته جمعی در نظام پولی و مالی بین‌المللی تبدیل شده و برخی کشور‌ها وارد اتحادیه‌های مالی و پولی با هم شدند که مستقل از دلار عمل می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ