کد خبر: ۱۷۶۳۳۳
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۷/۲۷

اقتصاد چین ۴.۹ درصد رشد کرد اما ... / نظر کارشناس بانک چی پی مورگان

اقتصاد چین ۴.۹ درصد رشد کرد اما ... / نظر کارشناس بانک چی پی مورگان

هر چند اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۴.۹ درصد رشد کرد اما پایین ترین رشد طی دو فصل اخیر محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری با رشد ۴.۹ درصدی مواجه شد که در مقایسه با فصل قبل ۳.۰ درصد کمتر و ۰.۳ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان بوده و پایین ترین رشد اقتصادی فصلی طی دو فصل اخیر محسوب می شود. 

در این رابطه کارشناس اقتصادی چین در بانک چی پی مورگان گفت: به نظر می رسد اقتصاد چین با روزهای بد کرونایی خداحافظی کرده اما این بدان معنا نیست که باید برای همیشه شاهد رشدهای خیلی سریع بود بلکه اتفاقا برعکس به تدریج از سرعت رشد کاسته خواهد شد اما انتظار براین است رشد اقتصادی برای طولانی مدت در محدوده مثبت باقی بماند.  

هر چند چین اولین کشوری بود که به  طرز گسترده ای با پیامدهای کرونا درگیر شد اما با کاهش سرعت شیوع این ویروس و بازگشایی تدریجی کسب و کارها توانست تا حد زیادی به سطوح قبل از بحران بازگردد.

رشد اقتصادی در ۶ ماه اخیر ۹.۸ درصد اندازه گیری شد که در مقایسه با دوره مشابه منتهی به سال قبل ۲.۴ درصد بیشتر شده است. چین به نخستین کشور در بین ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می شود که خروج از رکود عمیق را جشن می گیرد.  

در بین بخش های مختلف، رشد بخش مصارف نهایی با ۶۴.۸ درصد، بیشتر از سایر بخش ها بوده است و پس از آن نیز خرده فروشی با رشد ۷.۱ درصدی و خدمات با ۴.۴ درصد قرار دارند. 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ