کد خبر: ۱۷۶۳۴۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۸

تبعات منفی دلار ۴۲۰۰ تومانی و مزایای حذف تدریجی ارز فساد زا
نایب رییس کمیسیون بازارپول و سرمایه اتاق تهران اعلام کرد:

تبعات منفی دلار ۴۲۰۰ تومانی و مزایای حذف تدریجی ارز فساد زا

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تبعات منفی دلار ۴۲۰۰ تومانی ، مزایای حذف تدریجی این نوع ارز را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس آرگون با بیان اینکه ارز چند نرخی ، منشا رانت و فساد است به ایرنا گفت: توزیع ارز با دلار ۴۲۰۰ تومانی برای افرادی که به آن دسترسی دارند منافع رانتی بسیاری را به همراه داشته در صورتی که هدف آن توزیع کالاهای اساسی با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان بود.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تمام کالاها تصویب شد، ادامه داد: این روند از همان آغاز، موجب خروج سرمایه بسیاری شد که مسئولان نیز برای کاهش تاثیرات تصمیم نادرست به مرور کالاهای مختلف را از فهرست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کردند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه سال جاری ۸ میلیارد تومان ارز داده شده، افزود: ارز چند نرخی به اهداف مثبتی که دنبال می‌کرد دست نیافت و حذف آن از آسیب های بیشتر جلوگیری می کند.حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و رسیدن به نرخ واحد برای مبادلات به نفع همه است و می تواند با مطالعات کارشناسی به درستی این یارانه را در اختیار اقشار مختلف به ویژه طبقه هدف قرار دهد.

آرگون با تاکید بر اینکه فساد و رانت با حذف این نرخ ارز از میان می‌رود، گفت: فعالان اقتصادی بسیاری با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق هستند. چرا که ارز تک نرخی، کمک شایانی به فعالان و اقتصاد می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ