کد خبر: ۱۷۷۳۷۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۹

تقاضا خرید سیمان در بورس کالا به چند دلیل کم شد / آخرین قیمت ها
دبیر انجمن صنفی :

تقاضا خرید سیمان در بورس کالا به چند دلیل کم شد / آخرین قیمت ها

دبیر انجمن صنفی با اشاره به چند دلیل در کاهش محسوس تقاضای خرید سیمان در بورس کالا ، قیمت هر پاکت و هر تن را ۲۴ و ۴۸۰ هزار تومان اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالرضا شیخان با اشاره به اینکه قیمت سیمان در یک ماه گذشته بدون تغییر مانده به تجارت‌نیوز گفت: کارخانه‌ها هر هفته بالغ بر 1.2 میلیون تن سیمان به بورس کالا عرضه می‌کنند اما تقاضا برای خرید کاهش یافته است. گاهی نرخ این محصول در بورس ارزان‌تر از ۲۴ هزار تومان می‌شود اما خریداری ندارد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد ، مردم دیگر تمایلی به خرید ندارند. البته پیش از این هم تولیدکنندگان اعلام کرده بودند در صورت تامین برق کارخانه‌ها و عدم خاموشی این محصول دیگر گران نمی‌شود. هر پاکت سیمان در بورس کالا ۲۴ و هر تن ۴۸۰ هزار تومان فروخته می شود. سیمان فله‌ای هم با قیمت ۳۴۵ هزار تومان به فروش رسیده است.

این مقام صنفی ادامه داد: مردم سیمان نمی‌خرند . چون قیمت‌ها ثابت شده و دپوی سیمان دیگر توجیه اقتصادی ندارد. حتی در برخی استان‌ها و مناطق مختلف تهران به دلیل رقابت سنگین، سیمان با نرخ کمتری عرضه می شود اما مشتری ندارد.

شیخان گفت : به گفته برخی انبوه‌سازان به دلیل افزایش هزینه‌ها تا حدودی ساخت مسکن متوقف شده است. همچنین در چند ماه گذشته ، برخی سازندگان به دلیل تعهداتی که به مردم داشتند از ترس کمبود سیمان مجبور بودند ، تقاضا برای خرید سیمان را افزایش دهند اما با عرضه برق به کارخانه‌ها دیگر ترسی برای کمبود ندارند و کالاها را براساس نیاز روز می‌خرند.

وی افزود: قیمت سیمان در بازار آزاد هم ثابت مانده است. در گذشته در ویترین مغازه‌ها سیمانی وجود نداشت و برخی سیمان را احتکار کرده بودند اما دیگر کمبودی گزارش نشده است. پیش از این هر کیسه سیمان با قیمت ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شد ولی در یک ماه گذشته ، قیمت هر پاکت بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان ارزان شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ