کد خبر: ۱۷۷۴۰۴
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۷/۳۰

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره ادامه همه‌گیری کرونا تا سال آینده

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره ادامه همه‌گیری کرونا تا سال آینده

سازمان بهداشت جهانی از ادامه همه گیری کرونا تا پایان سال آینده میلادی به دلیل عدم رسیدن واکسن مورد نیاز به کشورهای فقیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: همه گیری کرونا به دلیل عدم رسیدن واکسن مورد نیاز به کشورهای فقیر تا یک سال آینده طول خواهد کشید.

بر اساس این گزارش، بروس ابلوارد از مدیران ارشد این سازمان در این خصوص گفت : بحران  کرونا به راحتی می تواند تا اواخر سال ۲۰۲۲ کشیده شود. تاکنون کمتر از ۵ درصد جمعیت آفریقا واکسینه شده اند که در مقایسه با ۴۰ درصد واکسیناسیون در سایر قاره های جهان است.

وی افزود: بریتانیا تاکنون بیش از ۱۰ میلیون واکسن به کشورهای نیازمند تحویل و قول ۱۰۰ میلیون دوز دیگر را داده است. از کشورهای ثروتمند درخواست می شود ، جای خود را در صف واکسن به دیگران بدهند تا شرکت های داروسازی بتوانند کشورهای کم درآمدتر را در اولویت قرار دهند.

ائتلافی از موسسات خیریه به نام "واکسن مردم" ارقام تازه ای را منتشر کرده که نشان می دهد از هر هفت دوزی که قول آن را شرکت های داروسازی یا کشورهای ثروتمند داده بودند، فقط یکی به دست کشورهای فقیر می رسد. آفریقا فقط ۲.۶ درصد از دوزهای تزریق شده در جهان را تشکیل می دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ