کد خبر: ۱۷۸۳۴۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۲۴

اصلاح قیمت خودرو دوباره بررسی می شود / توقف نمادها تا اعلام اطلاعیه شفاف
رئیس سازمان بورس:

اصلاح قیمت خودرو دوباره بررسی می شود / توقف نمادها تا اعلام اطلاعیه شفاف

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه نمادهای خودرویی تا زمانی که اطلاعیه شفافی درباره اثرات تصمیم‌ ها بر سودآوری اعلام نکنند، بسته می‌ ماند از بررسی مجدد اصلاح قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی درباره اصلاح قیمت خودرو به صدا و سیما گفت: با پیگیری‌ های سازمان بورس و وزیر اقتصاد و در جلسات با حضور وزیر صنعت و رئیس جمهور، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو مجدد در ستاد تنظیم بازار بررسی و نتیجه آن به زودی اعلام شود.

وی افزود: یکی از وظایف ذاتی سازمان بورس، نظارت بر شرکت‌هایی است که در سازمان بورس پذیرفته شده اند که باید اطلاعات آنها بصورت شفاف اعلام شود. نمادهای خودرویی تا زمانی که اطلاعیه شفافی درباره اثرات تصمیم‌ ها بر روی سودآوری اعلام نکنند، بسته می‌ ماند. به دنبال انتشار اطلاعیه اصلاح قیمت خودرو، نماد شرکت‌های اصلی که اطلاعیه دادند، چهارشنبه قبل از معاملات بسته شد تا شرکت‌ها شفاف سازی کنند و اطلاعات تکمیلی را ارایه دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: اعلام حذف قیمت گذاری دستوری سه شنبه گذشته باعث خوشبینی در بازار شد و اثر مثبتی در سایر سهم ها داشت. پنج شنبه به واسطه اختلاف نظری که درباره نحوه اجرای سیاست حذف قیمت گذاری دستوری ایجاد شد این اطلاعیه لغو و شنبه به دلیل ملغی شدن این سیاست، بازار سرمایه منفی شد.

عشقی عنوان کرد: یکشنبه بازار شرایط عادی را پیدا کرد اما این سیاست اثر یک یا دو روزه بر بازار گذاشت. سیاست بلندمدت این است که از سیاست گذاری دستوری فاصله گرفت تا شرکت‌ها سودآوری بلندمدتی داشته باشند. خیلی از صنایع مانند فولاد و پتروشیمی شامل قیمت گذاری دستوری نیستند. اما در برخی صنایع قیمت گذاری دستوری وجود دارد که سیاست کلی دولت این است قیمت گذاری دستوری برداشته شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ