کد خبر: ۱۷۸۶۴۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۲

منتظر کاهش ۷۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی بعد از آزادی واردات باشید !
ادعای نماینده مجلس:

منتظر کاهش ۷۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی بعد از آزادی واردات باشید !

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلاری صادرات قطعه و خودرو ، مدعی شد اجرای طرح آزادسازی واردات منجر به کاهش ۷۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی خواهد شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی جدی درباره صادرات خودرو و لوازم یدکی به مهر گفت: در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات توسط قطعه سازان داخلی به منطقه و اروپا انجام می شود. حتی برخی شرکت های خصوصی در حوزه قطعه سازی و نیرو محرکه به آلمان و شرکت هایی همچون بنز و BMW صادرات دارند.

وی افزود: شاید نتوان خودرو صادر کرد اما در صادرات قطعه، خدمات فنی مهندسی مربوط به نیرو محرکه مشکلی وجود ندارد. حتی صادرات قطعات مربوط به کشتی سازی و تجهیزات کشاورزی هم می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: قانون طرح ساماندهی خودرو در واقع مشوقی برای قطعه سازان و برخی خودروسازان است اما به راحتی می توان با صادرات قطعه و خودرو تا ۲۰۰ میلیون دلار ارز به دست آورد و در مقابل خودرو وارد کرد.

جدی گفت: وزارت صنعت ساز و کار نظارتی برای واردات خودرو و ارزهای صادراتی تدوین می کند. رانت خاصی برای کسی در نظر نگرفته و هر کسی بتواند صادرات انجام دهد ، می تواند خودرو وارد کند. در این میان ، نهادهای نظارتی هم ورود خواهند کرد.

وی افزود: مجلس سقفی برای واردات تعیین نکرده و شورای رقابت هم نقشی نخواهد داشت. هیات وزیران موظف به تعیین تکلیف در این بخش از نظر کیفی و کمی شده است. شورای نگهبان ۱۰ روز فرصت دارد اعلام نظر کند که در صورت تایید تبدیل به قانون می شود . در غیر این صورت مجدد به مجلس باز می گردد.

جدی در مورد تاثیر واردات خودرو بر بازار داخلی هم گفت: با اجرای این طرح ، خودروهای خارجی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش قیمت می خورند. در حال حاضر خودروی ۵۰۰ میلیون تومانی ۲.۵ میلیارد تومان فروخته می شود و قیمت ها حدود ۷ برابر غیر واقعی است. قیمت خودروهای داخلی هم متعادل می شود و حداقل بیش از این افزایش نمی یابد و به قیمت کارخانه نزدیک می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ