کد خبر: ۱۷۸۷۳۳
۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۹/۳

رئیس جمهور آمریکا دستور آزادی ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی را داد

رئیس جمهور آمریکا دستور آزادی ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی را داد

کاخ سفید از دستور رئیس جمهور آمریکا برای آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی به منظور جلوگیری از افزایش بیشتر بهای نفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن با هماهنگی چین، هند، ژاپن، انگلیس و کره جنوبی دستور آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی را برای جلوگیری از افزایش بیشتر بهای نفت، صادر و در صورت لزوم برای اقداماتی دیگر به منظور مهار بهای جهانی نفت اعلام آمادگی کرده است.

بر اساس این گزارش، اقدام بی سابقه آمریکا برای همکاری با اقتصادهای بزرگ آسیایی با هدف پایین آوردن بهای انرژی به عنوان هشداری به تولیدکنندگان اصلی نفت است . چرا که باید نفت بیشتری برای برطرف کردن نگرانی‌های ناشی از افزایش بهای سوخت در اقتصادهای بزرگ به بازارها تزریق کنند. دولت هند هم برای آزادسازی پنج میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی اعلام آمادگی کرد.

پیش از این اوپک پلاس درخواست‌های مکرر آمریکا و چند کشور مصرف کننده برای افزایش تولید به منظور کاهش قیمت نفت را رد کرده بود. قرار است اعضای این سازمان طی نشستی در 8 روز آینده ، درباره سیاست‌های تولید دیدار و تبادل نظر کنند.

با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال میلادی، تقاضای بنزین افزایش یافته و این موضوع در کنار افزایش قیمت نفت، رشد قیمت این محصول را به دنبال داشته است. چین نیز اخیرا اعلام کرد قصد دارد از ذخایر نفتی برداشت کند. این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که اعضای اوپک پلاس اعلام کردند ، تغییری در روند افزایش عرضه نفت به بازار ندارند.

در این میان افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا زمزمه‌های قرنطینه سراسری در برخی کشورهای قاره سبز را بیشتر کرده که می‌تواند باعث کاهش تقاضای نفت و افت قیمت‌ها در بازار شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ