کد خبر: ۱۷۸۷۹۶
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۹/۵

رشد ۲۷‌ درصدی صادرات شمش در ۷ ماه / واردات آهن اسفنجی به صفر رسید
انجمن فولاد ایران اعلام کرد :

رشد ۲۷‌ درصدی صادرات شمش در ۷ ماه / واردات آهن اسفنجی به صفر رسید

انجمن فولاد با اعلام صادرات بیش از ۴ میلیون تنی انواع شمش فولادی در ۷ ماه سال جاری از رشد ۲۷‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و صفر شدن واردات آهن اسفنجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمار انجمن فولاد ، طی هفت ماه سال جاری بالغ بر ۵. ۸ میلیون تن صادرات فولادی از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی صادر شد.

بر اساس این گزارش با وجود صفر شدن واردات آهن اسفنجی، بیشترین میزان صادرات فولادی‌‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به آهن اسفنجی و معادل ۲۷۹‌درصد بود که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

از ابتدای سال‌ جاری تا پایان مهر‌ماه ، بیش از چهار میلیون تن انواع شمش فولادی شامل اسلب، بلوم و بیلت صادر شده که نسبت به سال گذشته  افزایش ۲۷‌درصدی داشته است.

کل مقاطع طویل فولادی صادر‌شده در هفت‌ ماه سال‌ جاری به ۱.۴ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۴‌درصد رشد داشته است.

همچنین میزان صادرات کل مقاطع تخت فولادی طی این مدت  ۳۶۹هزار تن بود که در مقایسه با ۳۱۲ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال قبل ، ۱۸‌درصد افزایش داشت.

طی این مدت ‌۱.۸ میلیون تن انواع محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، انواع ورق، نبشی و ... صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸‌درصد افزایش داشته است.

بیشترین‌ درصد افزایش متعلق به آهن اسفنجی است که با رشد ۱۷۹‌درصدی صادرات به ۶۹۸هزار تن رسیده است. همچنین در این مدت میزان واردات مقاطع طویل فولادی و شمش ۱۷‌ و  ۲۵‌درصد افزایش داشته‌‌اند. درحالی که واردات مقاطع تخت فولادی سه‌ درصد و محصولات فولادی یک‌درصد کمتر شده و ایران همچنان از واردت آهن اسفنجی بی‌‌نیاز است.

همچنین طی این مدت ۳‌هزار تن شمش (فولاد‌میانی) وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۵‌درصدی به هزار تن رسیده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ