کد خبر: ۱۷۸۸۱۶
۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۹/۶

امیدواری وزیر خارجه ایران و مقام مسئول اروپایی به امکان توافق خوب و فوری

امیدواری وزیر خارجه ایران و مقام مسئول اروپایی به امکان توافق خوب و فوری

وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگویی تلفنی ، درباره توافقی سازنده و عمل گرایانه در دور جدید مذاکرات وین ابراز امیدواری کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیر عبداللهیان‌ در گفتگویی تلفنی با جوزپ بورل درباره مذاکرات برجامی گفت: اگر طرف‌های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل و رفع تحریم‌ها باشند، دستیابی به توافقی خوب و فوری امکانپذیر خواهد بود.

وی افزود: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید. علی رغم عهدشکنی آمریکا و اروپا ، ایران با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می‌یابد و خواهان توافقی سازنده و قابل راستی‌آزمایی است. 

این مقام مسئول ادامه داد: بازگشت به برجام در عمل باید به معنی پایبندی به تمام مفاد و محتوای آن باشد. نتیجه نهایی در ۶ دور مذاکرات قبلی به دست نیامد. لذا تمام مواردی که باید حل و فصل شوند از سوی هیات مذاکره کننده ایرانی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به رفتار متناقض مقامات آمریکایی‌ و عدم تطابق حرف و عمل آنها گفت: باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکا دوباره از برجام خارج نخواهد شد. کاخ سفید همزمان با اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام در هفته‌های اخیر ، طی دو مرحله اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم کرد. لذا باید در عمل، همگان شاهد اراده و اقدام جدی برای لغو کامل تحریم‌ها باشند.

بر اساس این گزارش، بورل هم در این خصوص گفت : در مذاکرات وین بحث‌های فشرده و مفصلی بویژه درباره موضوعات معوق و رفع تحریم‌ها باید انجام شود و احتمال اینکه همه اعضا بتوانند به اصل برجام بازگردند، وجود دارد.

وی افزود: تنها راه برداشتن تحریم‌ها احیای برجام است که از این طریق هم ایران به حقوق می رسد و هم جامعه بین الملل از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران اطمینان پیدا می کند.

بورل ادامه داد: امید است همه طرف‌ها با رویکرد مثبت و عمل گرایانه و با اراده محکم برای گفتگو درباره مسائل توافق نشده و رفع تحریم‌ها وارد مذاکرات وین شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ