کد خبر: ۱۷۸۸۱۷
۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۹/۶

مواضع عجیب معاون دادستان کل درباره زیان یک درصد مردم در بورس !

مواضع عجیب معاون دادستان کل درباره زیان یک درصد مردم در بورس !

معاون دادستان کل کشور گفت: دلیلی ندارد که زیان یک درصد از جمعیت ایران در بورس از سهم ۹۹ درصد مردم و توسط حاکمیت جبران شود !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا خشنودی در حاشیه نشست تخصصی اخلاق اجتماعی در مدیریت شهری مشهد ، گفت: اسناد بهادار در بورس قابلیت خرید و فروش دارد و مردم مختارند . بنابراین اگر تحلیل های غلط منجر به ضرر سهامداران شده، حاکمیت نباید پاسخگو باشد .

وی ادامه داد: پرونده پدیده شاندیز با بورس متفاوت است. در این پرونده، رفتار مجرمانه مشخصی صورت گرفت و موجب زیان عده ای شد. در  بورس نیز اگر رفتار مجرمانه‌ای ثابت و اتهامی وجود داشته باشد، سهامداران زیان‌دیده می‌توانند درخواست مطالبه ضرر و زیان دهند اما افکار عمومی باید بداند که بنا نیست حاکمیت، صندوق ذخیره ارزی داشته باشد و مردم هرجا به سبب انجام فعالیت های اقتصادی ارادی متضرر شدند، پول پرداخت شود. این توقع ، مبنای عقلی، منطقی و اقتصادی ندارد.

خشنودی افزود : بنابراین دلیلی ندارد که زیان یک درصد از جمعیت ایران در بورس از سهم ۹۹ درصد مردم جبران شود. اصل شفافیت ، اصل پذیرفته شده در نظام حکمرانی خرد ورز بوده و از شفافیت حمایت می‌ شود .

براساس این گزارش، مواضع معاون دادستان کل در حالی مطرح شده که با توجه حضور حدود 45 میلیون نفر در سهام عدالت و خریداری چند میلیون نفری واحدهای صندوق های سرمایه گذاری دولتی و همچنین حضور خیل زیادی در ترکیب سهامداری شرکت هایی مانند شستا ، صندوق بازنشستگی ، حداقل  70 درصد مردم به طور مستقیم و غیر مستقیم با بورس مرتبط و متاثر از نوسانات دو سال اخیر شده اند.

از سوی دیگر ، دولت قبل و شخص روحانی و دیگر وزیران و مسئولان ، سال گذشته بارها و بارها با تعریف و تجمید از بورس ، مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت کردند و بعد از ریزش بازار از مرداد سال گذشته تا کنون هم هیچ وعده ای و اقدامی منجر به زیان حداقل 40 تا 80 درصدی سهامداران نشده است .

علاوه بر این سران قوا و مجلس با توجه به وضعیت بغرنج بازار سهام ، چند جلسه با محوریت بورس برگزار کرده اند و مصوباتی مانند کمک صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار را هم اعلام کرده اند که نشان از اهمیت بازار سرمایه و در برگیری عده زیادی از مردم با مقوله بورس و سرمایه گذاری در سهام و دیگر ابزارهای مالی دارد .

با این اوضاف از مسئولانی چون معاون دادستان و ... انتظار می رود هنگام اعلام آمار و مواضع درباره حوزه تخصصی بازار سرمایه با تکیه بر نظرات مشاوران حرفه ایی و دریافت آمار از ارکان بازار سرمایه ، اقدام کنند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۹/۶
0
0
پاسخ
ممنون بابت این گزارش
کاش همه به این سطح از درک و شعور میرسیدن که در مورد مسالی که تخصص و حتی دانش ابتدایی اون رو ندارن اظهار نظر نفرمایند! ایشون حداقل دو سال خواب بودن یا چشم و گوششون بسته بوده که تصور می کنند 1درصد مردم بورسی هستند و دولت هم هیچ نقسی در دعوت مردم به بورس و متضرر شدنشون نداشته

» شکراله | ساعت ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۹/۶
0
0
پاسخ
واقعا خنده دار است !!!!!!!!!!
» ناشناس | ساعت ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۹/۶
0
0
پاسخ
درسته مردم تحلیل غلط کردند که به دولت اعتماد کردند و دارایکم و پالایشیکم خریدند دیگه از این به بعد غلط بکنند به دولتشون اعتماد کنند اینه تحلیل درست.
» محمد نایب سالکی | ساعت ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۹/۶
0
0
پاسخ
باسلام و احترام آقای رضا خشنودی شما کارشناس اقتصادی هستید نظر می‌دهید؟ کاری که سر رشته‌ شما نيست نظرات ندهيد...تقریبا پنجاه میلیون سهامدار درگیر بورس کشور شده‌اند و سرمایه مردم جامعه روبه‌ نابودی است بايد نظام جمهوری اسلامی جوابگو باشد ....
» خالقی | ساعت ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۹/۶
0
0
پاسخ
چقدر خوبه مردم اگر تخصصی یا تجربه ای در مورد چیزی ندارن اظهار نظر نکنن

» هادی | ساعت ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۹/۶
0
0
پاسخ
شما نظر تخصصی نداری .
» ملول | ساعت ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۹/۶
0
0
پاسخ
حاکمیت مردم را دعوت کرد به بورس
وگر نه ما را چه به بورس 2000داشتیم رفت به باد
» امیر | ساعت ۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۹/۷
0
0
پاسخ
چطور کسری بودجه از جیب این یک درصد جبران میشه ولی این یکدرصد به دولت ربطی ندارع؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ