کد خبر: ۱۷۸۸۲۰
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۹/۶

سقوط ۱۱.۶ درصدی  قیمت جهانی نفت به دلیل تشدید نگرانی از نوع جدید کرونا
در جمعه سیاه رخ داد:

سقوط ۱۱.۶ درصدی قیمت جهانی نفت به دلیل تشدید نگرانی از نوع جدید کرونا

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۹.۵ دلار یعنی ۱۱.۶ درصد کاهش به ۷۲.۷ دلار رسید و کاهش هفتگی بیش از ۸ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز در حالی شیوع سویه جدید کرونا موجب تشدید نگرانی از عرضه مازاد عرضه نفت در سه ماه نخست سال آینده کرده که قیمت نفت در جمعه سیاه ۱۰ دلار سقوط کرد که شدید ترین سقوط  طی سال گذشته محسوب می شود .

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۹.۵ دلار یعنی ۱۱.۶ درصد کاهش به ۷۲.۷دلار رسید و کاهش هفتگی بیش از ۸ درصدی را به ثبت رساند. بورس های جهان نیز همزمان با قیمت نفت، کاهش داشته و فعالان بازار نگران اند شیوع سویه جدید موجب افت رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای سوخت شود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۱۰.۲۴ دلار، یعنی ۱۳.۱ درصد افت به ۶۸.۱ دلار رسید و کاهش هفتگی بیش از ۱۰.۴ درصدی را شاهد بود. قیمت هر دو شاخص نفتی برای پنجمین هفته متوالی کاهشی بوده و بیشترین افت را از آوریل سال گذشته تاکنون به ثبت رساند.

طبق اعلام منابع آگاه ، اوپک پلاس در حال رصد تحولات مربوط به سویه جدید است و در فاصله کمتر از یک هفته تا نشست بعدی این گروه ، برخی این نگران بدتر شدن چشم انداز بازار نفت شده اند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ