کد خبر: ۱۷۸۸۳۱
۱۲:۶ - ۱۴۰۰/۹/۶

شرط لازم ایران برای موفقیت مذاکرات وین از زبان معاون وزیر خارجه

شرط لازم ایران برای موفقیت مذاکرات وین از زبان معاون وزیر خارجه

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران ، لغو تمام تحریم‌های برجامی را شرط لازم برای موفقیت مذاکرات وین اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی باقری درباره دور جدید مذاکرات وین به ایندیپندنت گفت: لغو تمام تحریم‌های برجامی از جمله تحریم‌های اعمال شده ذیل چارچوب فشار حداکثری، شرط لازم برای موفقیت مذاکرات است.

وی افزود: درخواست برای تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از توافق، عدم اعمال تحریم‌های جدید یا بازگرداندن تحریم‌های قبلی با این هدف دنبال می‌شود که احتمال هرج‌ و مرج سیاسی در آمریکا بر رفتارهای بین‌المللی تأثیر نگذارد. متأسفانه سیاست شکست‌ خورده فشار حداکثری ترامپ ، همچنان در دستور کار دولت بایدن است.

این معاون ادامه داد : ایران موضع‌گیری در قبال دیگر کشورها را بر اساس منافع تعیین می‌کند و روابط و تعامل آنها با آمریکا برای تهران اهمیت ندارد. کشوری که در میز مذاکرات کرسی دارد ، باید قادر باشد سیاست‌های مستقلی را دنبال کند . در غیر این صورت چه لزومی دارد در مذاکرات حاضر شود؟

باقری با اشاره به لزوم آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران از سوی انگلیس گفت:‌ اروپایی‌ها باید عدم پیروی از تعهدات برجامی را از طریق گام‌هایی عملی برای رفع تحریم‌ها جبران کنند.

وی افزود: فرار آمریکا از افغانستان بار دیگر نشان داد ، شریک قابل اتکایی برای هیچ‌کس نیست. ایران در تعامل فشرده و دائم با منطقه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ