کد خبر: ۱۷۸۸۵۲
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۹/۶

نماینده ویژه آمریکا خواهان گفت و گوی مستقیم با ایران در وین شد

نماینده ویژه آمریکا خواهان گفت و گوی مستقیم با ایران در وین شد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعلام بسته شدن پنجره مذاکره در صورت عدم بازگشت تهران به تعهدات ، خواستار گفتگوی رو در رو با ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رابرت مالی درباره دور جدید مذاکرات وین که از دو روز دیگر از سر گرفته می شود به ان.پی.آر گفت: اولویت کاخ سفید ، دیپلماسی است اما اگر این اتفاق نیفتد و انتخاب تهران این باشد که به توافق بازنگردد ، روش های دیگری برای رسیدگی به برنامه هسته ای ایران اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: هیات آمریکایی در هتلی اقامت می کند و منتظر نتیجه گزارش مذاکره سایر اعضا با ایران خواهد ماند. البته نباید این گونه باشد. چرا که اگر تهران خواهان حصول نتیجه و رسیدن هرچه سریعتر به نتیجه است ، باید رو در رو و مستقیم با واشنگتن گفتگو کند.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: اگر ایران به توافق بازنگردد و به توسعه برنامه هسته ای ادامه دهد، پنجره مذاکره بسته خواهد شد. برخی شروط در توافق پس از ١٠ ، ٢٠ یا ٢٥ سال و برخی هرگز منقضی نمی شوند. هدف آمریکا از توافق این بود که برجام را با موفقیت اجرا و اندکی اعتمادسازی کند تا بر اساس آن به مسائل  دیگر از جمله برنامه موشکی ایران بپردازد.

مالی گفت: با خروج ترامپ از توافق ، اکنون باید بر سر مسائلی صحبت کرد که در سال ٢٠١٦ حل و فصل شده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ