کد خبر: ۱۷۸۸۵۵
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۹/۶

شبکه‌ بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی کره ای توسط سپاه منهدم شد
با کشف و ضبط ۴ هزار دستگاه :

شبکه‌ بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی کره ای توسط سپاه منهدم شد

سپاه پاسداران از شناسایی یکی از سرشبکه‌های بزرگ قاچاق سازمان‌ یافته لوازم خانگی و کشف و ضبط ۴ هزار دستگاه انواع لوازم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سپاه پاسداران اعلام کرد: پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه پس از ماه‌ها رصد اطلاعاتی با هماهنگی دستگاه قضایی، موفق به شناسایی یکی از سرشبکه‌های بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی شدند. در این میان اعضاء اصلی شبکه دستگیر و 4 هزار دستگاه انواع لوازم خانگی شامل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و کولرگازی و تلویزیون کشف و ضبط شد.

این شبکه طی دو سال فعالیت، اقدام به قاچاق 30 هزار دستگاه انواع لوازم خانگی غالباً با نشان‌های تجاری کره جنوبی کرده و با سوءاستفاده از رویه‌های قانونی کولبری و ته‌لنجی، اقدام به قاچاق کلان کالاها از مرز های غربی و بنادر جنوبی و انتقال به انبارها و یا فروش به مشتریان می‌کرد. طبق قانون ساماندهی مبادلات مرزی، ورود تجمیعی و تجاری کالاهای مشمول این قانون به داخل ممنوع است.

جا سازکردن لوازم خانگی در کامیون‌های حمل گندم و ذرت از بندر امام و انتقال آن با استفاده از خودروهای سبک و شوتی‌ها به انبارهای غیرمجاز از شگرد های این شبکه برای قاچاق بوده و جهت تامین منابع ارزی کالای قاچاق، اقدام به واریز مبالغ ریالی به حساب‌ شرکت‌های بزرگ صادرکننده داخلی می‌کردند. در این فرایند ارز حاصل از صادرات که باید وارد سامانه نیما شود، صرف تامین کالای قاچاق می‌شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ