کد خبر: ۱۷۸۸۹۵
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۸

"فولاد" درباره عرضه محصولات در بورس کالا و محدودیت مصرف گاز توضیح داد

شرکت فولاد مبارکه درخصوص عرضه تلفیقی محصولات در بورس کالا و اعمال محدودیت در مصرف گاز، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت فولاد مبارکه درخصوص عرضه تلفیقی محصولات در بورس کالا و اعمال محدودیت در مصرف گاز، توضیحاتی ارائه کرد.

براین اساس، حامد حسین ولی بیک معاون مالی و اقتصادی "فولاد" درخصوص عرضه تلفیقی محصولات در بورس کالا اعلام کرد: این شرکت به عنوان عرضه کننده عمده ورق های فولادی به منظور تامین کامل تقاضای بازار، طبق الگوی جدید وزارت صنعت، اقدام به عرضه سبد تلفیقی ورق داخلی - وارداتی در بورس کالا می کند.

ترکیب عرضه با در نظر گرفتن نیاز بازار و مقادیر تولید فولاد مبارکه و سایر شرکت های تولید کننده در بازار تعیین می شود. عرضه تلفیقی به نحوی پیش بینی شده که پنج واحد از محل تولیدات شرکت و یک واحد از محل واردات تامین می شود. نرخ پایه عرضه براساس میانگین وزنی قیمت پایه عرضه تولیدات و قیمت تمام شده واردات تعیین خواهد شد و محدودیتی برای رقابت و سقف قیمتی در بورس کالا اعمال نخواهد شد.

در این روش محدودیتی از نظر ابعاد و کیفیت وجود نخواهد داشت و واردات تا حدی که نیاز بازار بطور کامل تامین شود، افزایش خواهد یافت. حداقل مقدار واردات در نظر گرفته شده 60 هزار تن محصولات گرم و 30 هزار تن محصولات سرد است که متناسب با نیاز صنایع پایین دستی و ظرفیت نورد کاران داخلی متغیر خواهد بود. منابع ارزی لازم جهت واردات از محل صادرات شرکت و در صورت نیاز از محل صادرات سایر شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو با نرخ سامانه نیما تامین خواهد شد.

همچنین درخصوص اعمال محدودیت در مصرف گاز در شرکت های فولادی در حال حاضر برنامه ای جهت اعمال محدودیت در مصرف گاز به شرکت ابلاغ شده است. ولی چنانچه محدودیتی مشابه سال گذشته اعمال شود، پیش بینی می شود تولید فولاد خام حداقل به میزان 500 هزار تن کاهش یابد. با برنامه ریزی انجام شده و در صورت کاهش یا توقف احتمالی تولید، مقادیر تولید محصولات نهایی شامل کلاف گرم و سرد با کاهش قابل توجهی مواجه نمی شود و در صورت لزوم کسری فولاد خام مورد نیاز از محل ذخیره استراتژیک شرکت و یا واردات جبران خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ