کد خبر: ۱۷۸۹۲۵
۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۹/۸

علت کاهش ۵۶ ‌درصدی سود خالص ۸۰ شرکت کارگزاری از زبان دبیر کل کانون

علت کاهش ۵۶ ‌درصدی سود خالص ۸۰ شرکت کارگزاری از زبان دبیر کل کانون

دبیرکل کانون کارگزاران بورس علت اصلی کاهش بیش از ۵۶ ‌درصدی سود خالص ۸۰ شرکت کارگزاری را ناشی از وجود چالش در استفاده از خدمات شرکت های OMS دانست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا دهقانی‌ احمدآباد در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود جهش نجومی درآمد کارگزاران در نیمه نخست سال قبل ، خدمات‌‌‌ شرکت های کارگزاری ارتقا نیافت و منجر به کاهش بیش از 56 ‌درصدی سود خالص 80 شرکت شد به دنیای اقتصاد ، گفت: با توجه به ارایه خدمات دو شرکت ارایه خدمات آنلاین موسوم به OMS ( تدبیر و رایان ) به بیش از 90 ‌درصد شرکت‌های کار‌گزاری ، قطع یا اختلال خدمات منجر به بروز مشکلاتی برای کارکزاران می شود.

وی ادامه داد: اما در صورت برخورداری کارگزاران از پلت‌فرم معاملات برخط اختصاصی، ریسک اختلال معاملات، بسیار محدود می‌شود ولی برای بسیاری از کار‌گزاری‌‌‌ها ، اختصاصی‌‌‌سازی توجیه اقتصادی ندارد. در این میان طی یک تا دو سال گذشته اکثر شرکت‌های بزرگ به سمت طراحی و توسعه پلت‌ فرم معاملات برخط داخلی و با هدف کاهش وابستگی رفته اند .

این مقام مسئول افزود: از طرفی دیگر ، مصوبه سازمان بورس مبنی الزام تخصیص 5.37 درصد درآمد کارمزد کارگزاران به صندوق توسعه بازار طی بیش از یک سال گذشته ، راه‌‌‌اندازی اختصاصی OMS را با چالش مواجه کرده و در آینده نیز احتمالا کارگزاران را با تامین نقدینگی سرمایه‌‌‌گذاری در این حوزه مواجه خواهد کرد.

به گفته دهقانی‌ احمدآباد ، طبق مقررات ، هیچ محدودیتی در زمینه استفاده از خدمات شرکت های OMS پیمانکار توسط کارگزاران نبست و شرکت‌ها می‌توانند اقدام به راه‌‌‌اندازی OMS ‌‌‌رده یا با یک پیمانکار همکاری کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ