کد خبر: ۱۷۸۹۴۳
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۹/۸

عزم جدی ایران در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها / ساعت شروع
معاون وزیر خارجه اعلام کرد :

عزم جدی ایران در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها / ساعت شروع

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران از عزم جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم‌ها در مذاکرات وین خبر داد که از امروز شروع می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی باقری درباره دور جدید مذاکرات وین که از ساعت ۱۶:۳۰ امروز به وقت ایران در هتل کوبورگ وین برگزار می شود به ایرنا گفت: ایران با اراده‌ جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم‌ها وارد مذاکرات شده و امید است گفتگوها به صورت موثر برای تامین این هدف نقش داشته باشد.

وی افزود: تهران در این مذاکرات، دست‌بسته نخواهد بود و گزینه‌های مختلفی در اختیار دارد و در رسیدن به توافق جدی است. همه مقدمات در صورتی که طرف‌های مقابل به تعهدات کامل برگردند برای رسیدن به توافقی خوب و سریع فراهم شده و به صراحت مواضع و مطالبات ایران اعلام شده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: در میز مذاکره حقوق و منافع ملت ایران باید تأمین و تحریم‌‌ها لغو شوند. امید است در مسیر گفتگوهای وین ، گام‌های اساسی و موفقیت آمیز رو به جلو برداشته شود.

باقری گفت: فعلا دوره زمانی برای این دور از رایزنی ها نمی‌توان پیش بینی کرد ولی چشم انداز آتی این دور از گفتگوها مورد بحث هیأت‌های مختلف قرار می گید و به احتمال قوی امروز چارچوب و دوره زمانی آن مشخص خواهد شد.

وی افزود: طی دو روز گذشته ، هیأت‌های کارشناسی ایران، روسیه و چین بحث‌های مختلف و مفیدی داشتند و دیداری هم با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در وین انجام شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ