کد خبر: ۱۷۸۹۵۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۹

اعتماد مردم به بورس کاهش یافته و کسی حاضر به خرید حتی سهام ارزان نیست
نماینده مجلس:

اعتماد مردم به بورس کاهش یافته و کسی حاضر به خرید حتی سهام ارزان نیست

نماینده مجلس با اشاره به موانع فروش اموال دولتی گفت: اعتماد مردم به بورس کاهش یافته و کسی حاضر به خرید حتی سهام ارزان نخواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد خدابخشی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت دارایی‌ها و اموال مازاد دولت برای جبران کسری بودجه به خانه ملت گفت: فروش دارایی‌ها و اموال مازاد دولت نیازمند برنامه جدی است و باید با تشکیل گروه پاک دست ، کار کارشناسی و شفاف سازی واگذاری ها انجام شوند.

وی افزود: علی‌رغم اختیار قانونی وزارت اقتصاد مبنی بر عدم نیاز به دریافت موافقت دستگاه ها در واگذاری و فروش اموال ، دستگاه ها و وزارتخانه ها  موانعی را ایجاد می‌کنند و از سوی دیگر از فرایند فروش هم استقبالی نمی شود.

این نماینده ادامه داد: در واگذاری‌ها دو حوزه ساختمان‌ها و سهام شرکت ها مطرح است. در عرضه هام شرکت های دولتی، متاسفانه اعنماد مردم به بورس کاهش یافته و حتی اکر دولت اقدام به عرضه سهام ارزان کند به دلیل اتفاقات سال قبل ، کسی حاضر به خرید نمی شود. از سوی دیگر، سهامداران حقوقی به دلیل شرایط فعلی و محدودیت های قانونی ، فعالیتی ندارند و بازار سرمایه دچار رکود شده است.

خدابخشی گفت: همچنین واگذاری اموال و دارایی ها ، نیازمند محلی برای مزایده است و دولت باید ضمن رعایت چارچوب قانونی از خریدار حمایت کند نه آنکه بعد از واگذاری یک کارخانه یا سهام، مدعی ارزان فروشی و عدم عمل خریدار به تعهدات شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ