کد خبر: ۱۷۸۹۶۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۹

کاهش صادرات بنزین پالایشگاه های بورسی و دولتی صحت ندارد
شرکت ملی پالایش و پخش:

کاهش صادرات بنزین پالایشگاه های بورسی و دولتی صحت ندارد

شرکت ملی پالایش و پخش، برخی اظهارات مبنی بر کاهش صادرات بنزین پالایشگاه های بورسی و دولتی و افزایش قاچاق را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد: ظرفیت فعلی تولید بنزین پالایشگاه ها در شرایط بهینه ۱۰۳تا ۱۰۵ میلیون لیتر در روز است. درحال حاضر تنها دو شرکت شیمی‌ بافت و پتروشیمی بندر امام در مجموع قادر به تولید حدود دو میلیون لیتر MTB هستند. بنابراین باتوجه به حجم مورد نیاز و میزان توان تولید اکتان افزا نمی‌توان ۱۰ میلیون لیتر بنزین ستاره خلیج فارس را عملیاتی کرد.

همچنین این حجم تولید در دیگر شرکت‌های پالایشی از جمله اصفهان، اراک و تبریز نیز استفاده می‌شود. سال گذشته در بهترین شرایط ، میانگین حدود ۹۳.۵ میلیون لیتر بنزین در روز تولید شد که در سال جاری علی‌رغم حجم تعمیرات اساسی گسترده در پالایشگاه‌های بزرگی چون آبادان، بندرعباس، اصفهان و تهران روزانه به ۹۵ میلیون لیتر رسید .

میانگین مصرف و تولید بنزین در سال گذشته روزانه ۷۵.۵ و ۹۳.۵ میلیون لیتر بوده و حدود دو میلیارد لیتر از قرارداد‌های فروش محقق نشده اما در سال جاری با توجه به کنترل کرونا و ایمنی ایجاد شده ، مصرف روزانه بنزین در هشت ماه با رشد تصاعدی به روزانه ۸۶ میلیون لیتر رسیده که نسبت به میانگین مصرف سال گذشته به بیش از ۱۰ میلیون لیتر افزایش یافته است.

لذا موضوع کاهش صادرات و افزایش قاچاق بنزین صحت نداشته و اظهارات و ادعا‌های مطرح شده در این خصوص غیر کارشناسی و نامعتبر است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ