کد خبر: ۱۷۸۹۷۷
۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۹/۹

مذاکرات وزارت صنعت و نفت برای مستثنی شدن قطع گاز شرکت های فولادی
معاون اجرایی انجمن فولاد خبر داد :

مذاکرات وزارت صنعت و نفت برای مستثنی شدن قطع گاز شرکت های فولادی

معاون اجرایی انجمن فولاد از مذاکرات وزارت صنعت و نفت برای عدم قطع گاز صنایع فولاد در زمستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید یعقوبی با انتقاد از قطعی احتمالی گاز صنایع فولاد و سیمان به سنا گفت: تاثیر قطعی گاز بر سهام شرکت‌های بورسی و روند معاملات بازار سرمایه به میزان محدودیت ها بستگی دارد. لذا وزارت صنعت و نفت در حال انجام مذاکرات هستند تا در صورت امکان گاز صنعت فولاد در زمستان قطع نشود.

وی افزود: از میان شرکت‌های مصرف کننده گاز، شرکت‌های تولیدکننده آهن اسفنجی وابستگی زیادی به استفاده از این سوخت دارند. گاز در صنعت فولاد برخلاف سایر صنایع امکان جایگزین شدن با سوختی دیگر را ندارد و در صورت قطع شدن به طور کامل تولید متوقف می‌شود که می‌تواند ضربه سنگینی به اقتصاد وارد کند.

این معاون ادامه داد: شرکت‌ها همیشه قبل از اعمال محدودیت‌های مصرف گاز از سوی شرکت گاز و وزارت نفت، اقدام به برنامه‌ریزی برای تعمیرات کارخانه خواهند کرد. افزایش محدودیت‌ها بر تولید کارخانه‌ها از جمله فولاد اثر منفی دارد که عواقب آن در بازار داخلی، شرکت‌ها و تعهدات صادراتی و بین المللی نشان داده خواهد شد.

یعقوبی گفت: نباید بار سنگین کمبود برق را در تابستان به دوش صنعت فولاد و سیمان انداخت و دوباره در زمستان هم قطعی گاز گریبان این صنعت را بگیرد. این موضوع اجحاف در حق تولیدکنندگان فولاد است.

وی افزود: باید همه در رفع این مشکل سهیم باشند. در این میان بخش خانگی باید از این موضوع استثنا باشد اما بخش صنعت و تجارت باید نهایت تلاش را برای رفع این مشکل داشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ