کد خبر: ۱۷۸۹۸۰
۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۹/۹

باران و کولاک در تهران از فردا و کاهش ۹ درجه‌ای دما در شمال
کارشناس هواشناسی اعلام‌ کرد:

باران و کولاک در تهران از فردا و کاهش ۹ درجه‌ای دما در شمال

کارشناس هواشناسی از آغاز بارش‌ها، وزش باد، کولاک در ارتفاعات و کاهش ۹ درجه‌ای دما در تهران ، استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب ایران از فردا شب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریبا گودرزی درباره آخرین وضعیت جوی به ایرنا گفت: امروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران ، رعد و برق ، وزش باد شدید و احتمال تگرگ در این مناطق پیش بینی شده و تنگه هرمز و دریای عمان هم مواج است.

وی افزود: وضعیت پایداری جو و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، کرج، اصفهان و اراک ادامه دارد و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا با ورود سامانه بارشی به شمال غرب در آذربایجان‌ شرقی و غربی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران روی می دهد. روز پنجشنبه گستره فعالیت این سامانه نوار غربی، دامنه جنوبی البرز، بوشهر، اصفهان و قم را فرا می‌گیرد و با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش‌ها در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز آغاز می شود.

گودرزی گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب و سواحل شمالی خزر کاهش ۷ تا ۹ درجه ای دما پیش بینی شده و دریای خزر مواج و متلاطم است. همچنین روز جمعه در سواحل شمالی ، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط مرکزی، شرق و شمال شرق ایران ، بارندگی به صورت باران و در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف همراه با وزش باد شدید انتظار می رود.

وی افزود: روز شنبه بارش‌ها به شرق و شمال شرق محدود شده و سامانه بارشی به تدریج از شرق ایران خارج خواهد شد. پیش از ورود سامانه بارشی، امروز و روز چهارشنبه در شمال غرب و سواحل شمالی با وزش بادهای جنوبی افزایش نسبی دما در حدود ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد رخ خواهد داد.

گودرزی ادامه داد: تهران صبح امروز و فردا غبارآلود است. به تدریج افزایش ابر و گاهی بارش باران به صورت رگبار ، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و در شب بر شدت وزش باد افزوده می‌شود. از روز پنج شنبه در مناطق شمالی استان بارش باران و برف و در ارتفاعات احتمال وقوع کولاک برف انتظار می رود. صبح جمعه بارش‌ها به صورت برف و باران همراه با کاهش دما ادامه پیدا می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ