کد خبر: ۱۷۸۹۸۷
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۹/۹

رئیسی : به هیچ عنوان نگران انجام تعهدات ایران نباشید اگر ...

رئیسی : به هیچ عنوان نگران انجام تعهدات ایران نباشید اگر ...

رئیسی به رئیس جمخور فرانسه گفت: اگر آمریکایی‌ها تحریم‌ها را بردارند و اروپایی‌ها هم به تعهدات عمل کنند به هیچ عنوان نگران انجام تعهدات از جانب ایران نباشید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امانوئل مکرون شب گذشته در تماس تلفنی با رئیسی درباره مبارزه مشترک با کرونا، همکاری‌های منطقه‌ای و گفتگوهای هسته ای به تبادل نظر پرداخت و خواستار همکاری مشترک در مبارزه با سویه جدید کرونا شد که مورد استقبال رئیس جمهور ایران قرار گرفت.

رئیسی گفت: ایران همواره به تعهدات خود در موضوع هسته ای پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران را تأیید کرده است و از رئیس جمهور فرانسه خواست تلاش کند در همکاری با دیگر کشورهای حاضر در وین، مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم‌های ایران ملغی گردد.

وی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها تحریم‌ها را بردارند و اروپایی‌ها هم به تعهدات عمل کنند به هیچ عنوان نگران انجام تعهدات از جانب ایران نباشید و اگر برای آژانس بین المللی اتمی مرجعیت قائل هستید و به آن استناد می‌کنید همین آژانس، بارها اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته ای خود پایبند بوده است.

مکرون نیز با محکوم کردن خروج آمریکا از برجام، گفت: برجام را مسئولیت مشترک دانسته و همواره تلاش می‌شود همه طرف‌ها به چارچوب برجام برگردند. در این زمینه مذاکراتی نیز با رئیس جمهور امریکا انجام شده و تصمیم به ادامه مذاکرات تا رسیدن به نتیجه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ