کد خبر: ۱۷۸۹۹۵
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۰

حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو صحت ندارد/ جمع بندی در هفته آینده
قائم مقام وزیر صنعت :

حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو صحت ندارد/ جمع بندی در هفته آینده

قائم مقام وزیر صنعت با تکذیب ادعای حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو از احتمال تعیین تکلیف این موضوع در جلسه هفته آینده ستاد تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد صادق مفتح درخصوص افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها به ایرنا گفت: تعیین قیمت خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده اما اینکه این موضوع در دستور کار این هفته ستاد تنظیم بازار قرار می‌گیرد یا خیر هنوز مشخص نیست.

وی افزود: تصمیم گیری در این خصوص به کار کارشناسی نیاز دارد است . هنوز مقدمات لازم فراهم نشده و اعضا به جمع‌بندی نرسیده اند. لذا باید منتظر ارائه نظر کارشناسان بود و احتمال اینکه با توجه به شرایط موجود قیمت‌ها دستخوش تغییر نشده و ثابت باقی بماند ، بیشتر است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر این اجماع در هفته جاری انجام نشود، بررسی قیمت‌ها به جلسه هفته آینده ستاد تنظیم بازار موکول خواهد شد.

مفتح درباره حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو هم گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و به هیچ وجه نمی توان شورا را از تصمیم سازی در این حوزه نادیده گرفت.

سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و‌نقل وزارت صنعت هم در این خصوص گفت: هنوز اطلاع دقیقی از این موضوع در دست نیست. باید منتظر ماند و دید آیا فرصت اصلاح قیمت به خودروسازان داده می شود یا خیر؟

وی افزود: طبق روال قبلی، افزایش قیمت خودرو هر ۶ ماه یک‌بار با اعلام تورم از سوی بانک مرکزی توسط شورای رقابت تعیین می‌شد که کفاف افزایش هزینه‌های خودروسازان را نمی‌داد. با این حال همان مقدار هم تاکنون اعمال نشده و خودروسازان بیش از گذشته تحت فشار هستند.

معمارباشی ادامه داد: امید است با تصمیم گیری منطقی از سوی مسئولان ، زنجیره تولید اعم از خودروسازان، قطعه‌سازان از حلقه باطل و زیان‌ دهی فعلی خارج شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ