کد خبر: ۱۷۹۰۱۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۰

پیشنهاد تهاتر مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی با نفت یا دارایی در بودجه ۱۴۰۱
مدیرهعامل هلدینگ بورسی مطرح کرد:

پیشنهاد تهاتر مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی با نفت یا دارایی در بودجه ۱۴۰۱

مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان از مطالبات ۱۱ هزار میلیارد تومانی بابت مابه‌تفاوت قیمت یارانه‌ای و قیمت مصوب دولت از وزارت جهاد کشاورزی و پیشنهاد تهاتر با نفت یا دارایی خیر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید محمودی در هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه درخصوص مطالبات شرکت‌های تولید اوره از دولت در جمع خبرنگاران گفت: بابت مابهتفاوت قیمت یارانه‌ای و قیمت مصوب دولت 11 هزار میلیارد تومان از وزارت جهاد کشاورزی مطالبات وجود دارد که توافق شده قیمت خوراک افزایش یابد و چون شرکت‌ها با چالش نقدینگی مواجه هستند طبق قیمت تمام شده محصولات عرضه شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته همواره این موضوع مطرح بوده و برای اولین بار حسابرسی یارانه‌ای این مطالبات طی سال های 98 و 99 به اتمام رسیده و در حال ارسال به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است. جلساتی هم با نهاد ریاست جمهوری به منظور درج مطالبات از محل فروش اوره در بودجه سال 1401 برگزار شده تا یا مطالبات اوره ای "پارسان" در قالب بند "ی" تبصره یک بودجه که تهاتر با نفت را اجازه می‌دهد به این جدول اضافه شود و از این محل مطالبات دریافت شود یا تهاتر دارایی انجام شود. بنابراین برای تسویه مطالبات اوره ای یکی از این مسیرها انجام خواهد شد .

محمودی ادامه داد:‌ در حال حاضر به ازای هر تن 880 دلار قیمت‌گذاری خوراک انجام شده و اگر خوراک بر مبنای نرخ بین‌المللی باشد قیمت محصولات هم باید در بورس کالا تعیین شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ