کد خبر: ۱۷۹۰۲۰
۱۰:۹ - ۱۴۰۰/۹/۱۰

پیش‌بینی ۳۹ اقتصاددان و تحلیلگر از نفت ۷۵ دلاری سال آینده

پیش‌بینی ۳۹ اقتصاددان و تحلیلگر از نفت ۷۵ دلاری سال آینده

۳۹ اقتصاددان و تحلیلگر با تکیه بر آخرین تحولات و برنامه های اوپک ، پیش بینی کردند قیمت نفت در سال آینده میلادی در محدوده ۷۵ دلاری باشد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، نظرسنجی از ۳۹ اقتصاددان و تحلیلگر نفتی حاکی از آن است که قیمت نفت با توجه به سیاست تولید محتاطانه‌ اوپک پلاس در سال آینده میلادی بالاتر از ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود. انتظار می‌رود قیمت نفت خام برنت در ۲۰۲۲ به‌طور متوسط برابر با ۷۵.۳۳ دلار در هر بشکه باشد.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران متوسط قیمت نفت آمریکا در سال آینده میلادی را ۷۳.۳۱ دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کنند که در نظرسنجی اکتبر ۷۱.۲۱ دلار پیش‌بینی شده بود. متوسط قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت هم با ۶۸.۵۲ دلار خواهد بود.

قیمت نفت از روز جمعه رو به کاهش بوده و بسیار نزدیک به پیش‌بینی اوپک یعنی ۷۱.۲۵ دلار برای نفت برنت و ۶۸.۵۲ دلار برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا معامله می‌شود.

بر اساس انتظار این تحلیلگران، ائتلاف اوپک پلاس به رویکرد محتاطانه‌ برای افزایش عرضه نفت به بازار ادامه دهد اما انتظار نمی‌رود این گروه به مدت طولانی نفت را بالای ۸۰ دلار در هر بشکه نگه دارد زیرا در صورت بالا ماندن قیمت نفت، احتمال تسریع روند افزایش تولید نفت شیل آمریکا وجود دارد.

اجلاس ائتلاف اوپک پلاس فردا پنجشنبه برگزار می‌شود تا در مورد ادامه روند افزایش تولید در ابتدای سال آینده میلادی با توجه به انتظار مازاد عرضه در بازار و همچنین شیوع نوع جدید کرونا تصمیم‌گیری شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ