کد خبر: ۱۷۹۰۴۵
۱۴:۳ - ۱۴۰۰/۹/۱۱

فین تک ها مسیری برای توسعه بازار سرمایه / آی بی تریدر رونمایی شد

فین تک ها مسیری برای توسعه بازار سرمایه / آی بی تریدر رونمایی شد

از سامانه آی بی تریدر به عنوان ابزاری برای ارائه خدمات یکپارچه در حوزه خدمات مالی، بازار سرمایه و بیمه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در روزهای پایانی هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، شرکت تامین سرمایه تمدن از جدیدترین محصول رونمایی کرد.

محمود رضا خواجه نصیری رئیس هیات مدیره تامین سرمایه تمدن در حاشیه مراسم رونمایی از این محصول گفت: کوتاه ترین راه برای افزایش جذابیت بازار سرمایه در شرایط فعلی استفاده از قابلیت های حوزه فین تک است. با استفاده از فین تک ها می توان جذابیت بازار سرمایه را نسبت به بازارهای رقیب افزایش داد تا بدین ترتیب شاهد رویکرد تعاملی سهامداران نسبت به بازار بود.

وی با اشاره به روش های افزایش جذابیت بازار سرمایه افزود: سازمان بورس باید به سرعت نسبت به تصویب مقررات ایجاد ابزارهای جدید اقدام کند تا کسب و‌کارهای جدید شکل گرفته و جذابیت در بازار پدیدار شود.

میثم فدایی مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس نیز در این مراسم به تجربه سوپرمارکت های مالی اشاره کرد و گفت: سوپرمارکت های مالی که مورد استقبال زیادی قرار گرفته در حال حاضر در چند شرکت کارگزاری در حال ارائه خدمات به مشتریان است . این در حالی است که هم اکنون بحث سوپرمارکت های آنلاین مطرح است.مجموعه هایی که دارای یک سبد از محصولات هستند می‌توانند در خصوص سوپرمارکت های مالی آنلاین اقدام کنند .

وی افزود: اصلاح قوانین و مقررات بهبود و طراحی ابزارها در سازمان بورس در حال انجام است . در همین راستا دستورالعمل های سرمایه گذاری برخط نیز در حال تدوین است.

بهنام محسنی مدیرعامل جدید تامین سرمایه تمدن هم در خصوص نقش فین تک ها گفت: در کشورهای دیگر، ارتباط بسیار عمیقی بین تولید ناخالص ملی به ویژه سرمایه گذاری دانش بنیان و فین تک‌های سرمایه گذاری وجود دارد. کشور‌هایی که در این حوزه وارد نشده اند اثر منفی آن را در  رشد ناخالص ملی لمس کرده اند.

وی افزود: ارائه هیچ یک از راه حل‌های آتی بازار سرمایه بدون حضور فناوری امکان پذیر نیست. این یک انتخاب نیست و در واقع یک مسیر قطعی در پیش روی بازار سرمایه است. به کمک فین تک ها و فناوری مالی می توان مرزبندی سرمایه گذاری در بازار‌های پرریسک و کم ریسک را بیشتر کرد و در نتیجه دغدغه سرمایه گذاری افراد حقیقی را کاهش داد.

محسنی ادامه داد: ورود مستقیم تامین سرمایه تمدن به حوزه کارگزاری و ارائه خدمات معامله گری به مشتریان با آی بی تریدر شروع می‌شود . قطعا برنامه‌های توسعه‌ای از بحث‌های ریز پروفایلینگ، استفاده از ایزی تریدر‌ها و... دنبال می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ