کد خبر: ۱۷۹۰۴۷
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۹/۱۱

سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی تأمین مالی از بورس/ اثر افزایش انتشار اوراق بر نرخ بهره
مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند مطرح کرد:

سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی تأمین مالی از بورس/ اثر افزایش انتشار اوراق بر نرخ بهره

مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی تامین مالی اقتصاد از بازار سرمایه گفت: افزایش انتشار اوراق باعث افزایش نرخ بهره می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت‌ اله انصاری در هشتمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‌های تامین سرمایه از طریق انتشار ابزارهای مالی مانند اوراق بدهی، اوراق مشارکت، صکوک اجاره، استصناع و مرابحه تامین مالی می‌شوند. خریداران این اوراق هم سرمایه‌ گذاران حقیقی و عمدتاً حقوقی هستند.

وی افزود: سهم تامین مالی اقتصاد از بازار سرمایه بین 10 تا 12 درصد است و عمده تامین مالی بصورت سنتی از طریق بانک‌ها انجام می‌شود. سال جاری از طریق اوراق اجاره سهام و اوراق تبعی 12.5 هزار میلیارد تومان تامین مالی از بازار سرمایه انجام شد. همان گونه که شرکت‌ها تامین مالی را از بازار سرمایه انجام می‌دهند، دولت هم می‌تواند تامین مالی کند و این کار معمول است که از طریق انتشار اوراق بدهی انجام می‌شود. اگر دولت بخواهد از بانک مرکزی استقراض کند، باعث افزایش پایه پولی و ایجاد تورم می‌شود در حالی که بانک مرکزی علاقه مند به کنترل تورم است.

انصاری درباره اثرگذاری انتشار اوراق دولتی بر نرخ بهره توضیح داد: انتشار اوراق دولت نرخ‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما باید بازار سرمایه دارای ظرفیتی باشد که هم دولت و هم شرکت‌ها برای تامین مالی به این بازار مراجعه کنند. البته افزایش انتشار اوراق باعث افزایش نرخ بهره می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ