کد خبر: ۱۷۹۰۸۵
۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۹/۱۳

نارضایتی اروپا از پیشنهادات ایران و احتمال ارایه پیش نویس جدید از طرف مقابل
معاون وزیر خارجه اعلام کرد :

نارضایتی اروپا از پیشنهادات ایران و احتمال ارایه پیش نویس جدید از طرف مقابل

رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران از نارضایتی طرف‌ اروپایی از برخی پیشنهادات ایران در مذاکرات وین خبر داد و گفت: دور بعدی گفتگوها هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی باقری پیش از ترک وین درباره نتایج دور هفتم مذاکرات وین به صدا و سیما گفت: در این دور از گفتگوها، ایران با ترکیب هیاتی جدید و با حضور افراد متخصص و مسئول در موضوعات اقتصادی، مالی و بانکی وارد رایزنی شد. دیدگاه‌های ایران به صورت مستند و مستدل در قالب دو سند شامل لغو تحریم ها و موضوع هسته ای، ارائه شده و طرف مقابل باید پاسخی مستند به این پیشنهادها ارائه کند.

وی افزود: بر این اساس طرف های برجامی یشنهاد کردند گفتگوها برای چند روز متوقف شود تا به پایتخت ها بروند و پس از دریافت دستورالعمل برای ارائه پاسخ مستدل و مستند به ایران مجدد به وین بازگردند. دور بعدی مذاکرات ، هفته آینده بوده و روز آن مشخص شده اما توافق شد، فعلا گفته نشود.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: طرف های اروپایی از برخی پیشنهادات تهران رضایت نداشتند اما بر اساس مبانی مشترک بین دو طرف تنظیم شده و اعتراضی به اینکه اینها نامربوط هستند  نداشتند و اعلام کردند با دیدگاه های آنها مطابقت ندارد ولی ادعا نکردند پیشنهادات فاقد مبانی حقوقی و قانونی مورد قبول دو طرف است.

باقری گفت: اگر طرف های اروپایی پیش نویس جدیدی ارائه کنند، اشکالی ندارد. مشروط به اینکه مبتنی بر مبانی مشترک باشد. در غیر این صورت پیشنهادی برای رسیدن به توافق نیست. دیدگاه های ایران و طرف مقابل در بسیاری موارد با هم مطابقت داشت . مهم این بود که دیدگاه ها در فضایی دوستانه با صراحت بیان شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ