کد خبر: ۱۷۹۰۸۹
۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۹/۱۳

خبرسازی جدید مدیرعامل تسلا با فروش ۹۳۴ هزار سهم برای پرداخت مالیات
به ارزش یک میلیارد دلار رخ داد :

خبرسازی جدید مدیرعامل تسلا با فروش ۹۳۴ هزار سهم برای پرداخت مالیات

طبق داده های سازمان‌های نظارتی، مدیرعامل تسلا بیش از ۹۳۴ هزار سهم این شرکت را به ارزش ۱.۰۱ میلیارد دلار برای پرداخت مالیات فروخت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، داده های سازمان‌های نظارتی نشان می‌دهد، ایلان ماسک بخش عمده دیگری از سهام شرکت تسلا را به ارزش 1.01 میلیارد دلار برای پرداخت مالیات فروخته است.

براساس این گزارش، ثروتمندترین فرد جهان در آخرین اقدام برای استفاده از اختیارات، 934 هزار و 91 سهم دیگر از شرکت تسلا را فروخت و مجموع سهام را به 10.7 میلیون رساند که تقریباً نیمی از سهامی است که وعده فروش آن را داده بود.

اوایل ماه نوامبر، ماسک با انتشار پیامی اعلام کرد اگر دنبال‌کنندگان حساب توییتر رای بله بدهند، 10 درصد از سهام تسلا را می‌فروشد که آنها نیز این کار را کردند و فروش همراه با ولخرجی شروع شد.

با این حال، ماسک با یک صورت حساب مالیاتی 15 میلیارد دلاری مواجه است و از آنجایی که حقوق یا پاداش نقدی از شرکت دریافت نمی کند، تنها می تواند با فروش سهام آن را پرداخت کند. ماسک هنوز حدود 10 میلیون گزینه سهام تسلا را برای فروش قبل از انقضای آنها در آگوست سال آینده دارد. بنابراین احتمالاً فروش بیشتری در راه است.

سهام تسلا با انتشار اخبار فروش توسط ایلان ماسک، یک درصد کاهش یافت و روز جمعه 1085 دلار به ازای هر سهم معامله شد. از زمانی که ماسک در ماه گذشته شروع به فروش سهام کرد، آنها حدود 11 درصد از ارزش را از دست داده‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ