کد خبر: ۱۷۹۱۲۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۴

فلفل صادراتی ایران از روسیه برگشت خورد / استفاده از چهار نوع سم
رئیس سازمان حفظ نباتات :

فلفل صادراتی ایران از روسیه برگشت خورد / استفاده از چهار نوع سم

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: روسیه علت برگشت دادن فلفل های صادراتی ایران را چهار نوع سم استفاده شده اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیخسرو چنگلوایی گفت: روسیه از ۸ آذر اقدام به جلوگیری از واردات فلفل از ایران کرده که علت آن طبق نامه سرویس فدرال نظارت بر حقوق مصرف کنندگان، استفاده از چهار نوع سم بوده که در روسیه به ثبت نرسیده است.

وی افزود: وظیفه سازمان حفظ نباتات بررسی آفت، بیماری و علف هرز است که در این محموله  مشکلی نبود اما بررسی میزان سم محصولات به سازمان غذا و دارو باز می‌گردد که باید به طور دقیق انجام شود .

این مقام مسئول ادامه داد: روسیه هیچ گاه در قالب نامه و شیوه نامه اعلام نکرده بود که این سموم به ثبت نرسیده و اگر قرار به عدم استفاده از این سموم در محصولات صادره بود باید این موضوع از سه ماه قبل به ایران اطلاع داده می‌شد. ایراد به طرف روسی وارد است که موضوع به شکل ضربتی اعلام شده است.

چنگلوایی توضیح داد: در هر صورت سازمان غذا و دارو باید این موارد را به طور دقیق بررسی و اگر مشکلی بود از صادرات جلوگیری کند مکاتبه‌ای نیز با وزارت بهداشت انجام شده که نیرو‌های سازمان غذا و دارو باید در مبادی خروجی مستقر باشند و محصولات را مورد بررسی قرار دهند حتی بهتر است که این کار را در استان‌ها و پیش از آن که محصولات به مرز برسد انجام شود.

به گفته وی برای مصرف این محصولات در داخل نیز باید بررسی‌های لازم توسط سازمان غذا و دارو انجام شود و اگر مشکلی نبود می‌توان این محصولات را در داخل به مصرف رساند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ