کد خبر: ۱۷۹۱۵۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۵

بدبینی سفیر سابق فرانسه به احیای برجام  حتی در صورت توافق

بدبینی سفیر سابق فرانسه به احیای برجام حتی در صورت توافق

سفیر سابق فرانسه در آمریکا با ابراز بدبینی نسبت به احیای برجام گفت: حتی در صورت توافق هم شرکت ها و بانک های غربی در ایران سرمایه گذاری نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جرارد آرود با ابراز بدبینی نسبت به احیای برجام در توییتر اعلام کرد: حتی اگر برجام احیا شود، هیچ شرکت غربی جرات سرمایه‌گذاری در ایران را ندارد و هیچ بانکی حاضر به تامین مالی معامله‌ای در ایران با تهدید بازگشت تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۲۵ نخواهد شد. همان یک بار کافی بود و ایرانی‌ها این را می‌دانند.

همچنین دولت آمریکا به دلیل مخالفت حزب ‌جمهوری ‌خواه و هشدار اسراییل ، اختیارات چندانی ندارد و نمی‌تواند امتیازات زیادی اعطا کند. ضمن اینکه ایران هم تمایلی به اعطای امتیاز در ازای رفع جزئی یا موقت تحریم‌ها ندارد و ممکن است این احتمال را در نظر بگیرد که به مرور و با کمک چین ، روسیه و ... فشار حداکثری را تضعیف کند و در نهایت، قابلیت هسته‌ای بهترین تضمین برای آینده خواهد بود.

نمی توان به احیای برجام بعد از سه سال فشار حداکثری خوش‌بین بود . تنها تصمیم فوری آمریکا در ماه ژانویه می‌توانست این دیوار بی‌اعتمادی را از بین ببرد. الان خیلی دیر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ