کد خبر: ۱۷۹۱۶۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۵

وضعیت سودآوری و برنامه افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی
توسط مدیرعامل و مدیرمالی اعلام شد:

وضعیت سودآوری و برنامه افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی "وصنعت"

مدیرعامل و مدیرمالی سرمایه‌‌گذاری توسعه صنعت و تجارت ضمن معرفی شرکت و وضعیت سودآوری از طی مراحل افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل سود انباشته خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مهدی زردوعی در نشستی خبری با بیان اینکه سرمایه‌‌گذاری توسعه صنعت و تجارت با بیش از دو دهه حضور در بازار اول معاملات بورس تهران، مالکیت بیش از 20 شرکت سرمایه‌پذیر معتبر را در اختیار دارد در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه سرمایه‌‌گذاری توسعه صنعتی از نظر عملکرد مالی و شفافیت اطلاعاتی از رتبه بالایی نزد سازمان بورس برخوردار است.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف گروه، سرمایه‌‌گذاری توسعه صنعت و تجارت در بخش خدمات مالی و سرمایه‌‌گذاری تخصصی در حوزه‌‌های تولید و شرکت‌های نوپا و همچنین فناوری‌های نوین مالی، یکی از مجموعه‌‌های پیشرو است.

این مقام مسئول ادامه داد: این شرکت طی سال گذشته بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان اوراق در بازار اوراق بهادار خرید و فروش داشته است و از این طریق 500 میلیارد تومان سود خالص برای سهامداران حاصل شده است. در سالی که بورس روند مناسبی را پیش نگرفته‌بود، خالص ارزش دارایی‌های "وصنعت" در سال مالی مورد گزارش، 15 درصد افزایش داشت درحالی‌که شاخص کل کاهش 14 درصدی را به ثبت رساند و در مجموع 29 درصد نسبت به شاخص بورس بازدهی داشت.

زردوعی درخصوص دو بازوی اجرایی این شرکت توضیح داد: شرکت سرمایه گذاری ایران فرانسه و شرکت ترغیب صنعت ایران در دو بخش‌ غیربورسی و اقتصاد دیجیتال و بورسی فعالیت دارند. از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های جسورانه در شرکت‌های پونیشا، شیپور، الوپیک، داستان من، چای بالکا  و ... از طریق شرکت ایران فرانسه اشاره کرد. در راستای حمایت از تولید و صنعت نیز در شرکت‌های پایانه صادراتی گلشن‌آرا، شرکت سیمان گیلان سبز و در حوزه فرهنگ، مؤسسه محتوانگاران نوآور طرفداری سرمایه‌گذاری شده‌ است.

علی مومنی مدیر مالی شرکت هم درخصوص روند برنامه افزایش سرمایه گفت: سیزدهم شهریور هیات مدیره، پیشنهاد افزایش سرمایه 200 درصدی از محل سود انباشته را اعلام کرد تا سرمایه فعلی را از 600 میلیارد به 1.8 هزار میلیارد تومان برساند که طی مراحل این تامین مالی در حال انجام است. این به معنای افزایش سه برابری سهام سهامداران از محل سود انباشته در کنار تقسیم سود 52 درصدی است.

بنابراین گزارش، شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی، اقدام به ساخت اپلیکیشنی با نام مپینو کرده که محل‌های مناسب‌ سازی‌ شده همچون رستوان‌ ها، مراکز تجاری و اداری جهت استفاده افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان را نشان می‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ