کد خبر: ۱۷۹۱۸۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۵

طرح ساماندهی صنعت خودرو برای دومین مرتبه به مجلس بازگشت خورد

طرح ساماندهی صنعت خودرو برای دومین مرتبه به مجلس بازگشت خورد

شورای نگهبان با طرح ساماندهی صنعت خودرو به دلیل مغایرت با سیاست های کلی نظام مخالفت کرد و برای دومین بار به مجلس بازگشت زد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شورای نگهبان با طرح ساماندهی صنعت خودرو به دلیل مغایرت با سیاست های کلی نظام مخالفت کرد و برای دومین بار به مجلس باز گرداند .

براساس این گزارش، طبق نامه شورای نگهبان به رئیس مجلس ، طرح ساماندهی صنعت خودرو که با اصلاحاتی در جلسه 26 آبان مجلس تصویب شده در جلسه 10 آذر شورای نگهبان ، بررسی و باتوجه به اصلاحات به این شرح اعلام نظر شد: طبق  نامه 26 آبان رئیس هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نطام در خصوص مغایرت این مصوبه با سیاست های کلی نظام، مصوبه در موارد مذکور نامه مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز در فضای مجازی اعلام کرد: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از چندین سال قبل به هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده و شورای نگهبان بر اساس مقررات، مصوبه مورد ایراد از سوی این هیات را مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانسته و آن را جهت اصلاح به مجلس ارسال می‌کند.

طبق مصوبه مجلس بر ای ساماندهی صنعت خودرو ، واردات خودرو به منظور ایجاد رقابت در بازار داخلی آزاد بود که این طرح با ایراد شورای نگهبان مواجه شد و نمایندگان با اصلاحاتی در 26 آبان ، مقرر کردند هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو نسبت به واردات بازار اقدام کند.

نامه صادق لاریجانی آملی به احمد جنتی

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ