کد خبر: ۱۷۹۶۱۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۲۷

درخواست کاهش ۵ درصدی معافیت مالیاتی شرکت‌ها و تصویب ۱۰ پیشنهاد
رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

درخواست کاهش ۵ درصدی معافیت مالیاتی شرکت‌ها و تصویب ۱۰ پیشنهاد

رئیس سازمان بورس از ارائه درخواستی برای ارتقای معافیت مالیاتی ۵ درصدی ورود شرکت‌ها و تصویب ۱۰ پیشنهاد توسط هیات دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی درخصوص اقدامات تشویق معافیت مالیاتی برای ورود شرکت‌ها به بازار سهام به فارس گفت: در لایحه بودجه 1401 پیشنهاد شده، معافیت مالیاتی شرکت‌هایی که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند، افزایش یابد. در این زمینه پیشنهادی ارائه شده، شرکت‌ هایی که سال آینده وارد بورس شوند، 5 واحد درصد مالیات بر درآمد آنها کاهش یابد که امید است مجلس هم این پیشنهاد دولت در لایحه بودجه را تصویب کند.

وی افزود: معافیت مالیاتی تشویق مناسبی برای ورود شرکت‌ها به بورس است. به تناسب افزایش جایگاه شرکت‌ها در بازر سرمایه و ارتقاء رتبه آنها از بازار پایین تر به بالاتر معافیت مالیاتی هم بیشتر می‌شود. به عنوان مثال برای ارتقاء یک شرکت از بازار پایه به بازار اصلی فرابورس باز هم معافیت مالیاتی این شرکت‌ها افزایش می‌یابد و شرایط معاملات آنها هم بهتر می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر فهرستی 20 تایی از شرکت‌ها آماده حضور و پذیرش در بازار سرمایه هستند که کارها انجام شده و در صف عرضه اولیه سهام قرار دارند.

عشقی درباره سامانه بومی معاملات بورس نیز توضیح داد:‌ سامانه بومی معاملات تقریباً آماده است و نحوه انتقال معاملات برخی نمادها در بورس در حال کارشناسی است. ابتدا باید آزمایش شود. چون یک سامانه آنلاین است و نمی‌شود روی آن ریسک کرد. سعی بر این است ابتدا برخی معاملات بازارهای فرابورس منتقل و به ترتیبی انجام شود تا ریسکی متوجه بازار سرمایه نشود.

وی همچنین با اعلام تصویب ۱۰ پیشنهاد در هیات دولت و برای بازار سرمایه و اعلام جزئیات توسط وزیر اقتصاد، ادامه داد: این پیشنهادها با هدف جلوگیری از افزایش شدید هزینه شرکت های تولیدی و صنعتی بوده و یکی از موارد هم مربوط به افزایش قدرت صندوق ثبیت بازار سرمایه است تا بتوان هنگام بحران به ثبات بازار کمک کرد.

به گفته عشقی این صندوق باید هم ردیف بودجه مشخص داشته باشد و هم ۱۰ برابر مبلغ این ردیف از طریق انتقال سهام نقدینگی به صندوق کمک شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ