کد خبر: ۱۷۹۹۳۴
۰:۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۵

شورای رقابت رسماً از قیمت گذاری خودرو کنار رفت
با تایید رهبری:

شورای رقابت رسماً از قیمت گذاری خودرو کنار رفت

طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و تائید رهبری، شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو کنار رفت و تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها فعلا بر عهده وزارت صنعت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق مصوبه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده، مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های تنظیم قیمت این بازار فعلا بر عهده وزارت صنعت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است.

براین اساس از این پس شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو تکلیف و اختیاری ندارد و رسیدگی به شکایات شهروندان در خصوص قیمت‌گذاری نیز در این شورا قابلیت استماع ندارد. از این رو، شورای رقابت اعلام کرده شهروندان می توانند شکایت را از طریق مراجع ذیصلاحی همچون وزارت صنعت، دادگاه های عمومی، سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی و ... پیگیری کنند.

بنابراین گزارش، شورای رقابت حدود ۱۰ سال گذشته در قیمت گذاری خودرو وارد شده بود که در سال ۹۷ با مصوبه سران قوا کنار رفت اما بعد از رایزنی های صورت گرفته در اردیبهشت سال ۹۹ بار دیگر به قیمت گذاری برگشت که در این فاصله انتقاداتی در رابطه با عملکرد شورا و به ویژه روش قرعه کشی در فروش مطرح بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ