کد خبر: ۱۸۰۱۹۸
۱۰:۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲

زمان شروع ساخت۸۰۰ هزار مسکن ملی/ ۱۵۰ میلیون تومان برای تملک
وزیر راه وعده داد:

زمان شروع ساخت۸۰۰ هزار مسکن ملی/ ۱۵۰ میلیون تومان برای تملک

وزیر راه از آغاز ساخت ۸۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن تا پایان سال خبر داد و گفت: متقاضیان تهرانی با ۱۵۰ میلیون تومان صاحب خانه می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رستم قاسمی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ملی مسکن در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما اعلام کرد: در 800 شهر، مردم می‌توانند با ورود به سامانه نام‌نویسی کنند که در آینده افزایش خواهد یافت. متقاضیان تهرانی هم با 150 میلیون تومان حتماً صاحب خانه می شوند. چون زمین رایگان است،

برای استفاده بیشتر مردم فرم ج در اقدام ملی مسکن اصلاح شده و کسانی که در شهر‌های بزرگ، 5 سال و در شهر‌های کوچک، 3 سال پیش صاحب خانه بوده‌ اما پس از آن خانه نداشته‌اند، می‌توانند دوباره در طرح ملی مسکن نام‌نویسی کنند.

افراد مجرد هم می‌توانند در این سامانه نام‌نویسی کنند اما پس از پایان ساخت واحد‌ها که حدود دو سال زمان می‌برد باید اسناد ازدواج را برای تحویل خانه ارائه دهند. اگر متقاضی ازدواج نکند باید بهای زمین را پرداخت کند.

بیش از 200 هزار واحد مسکن مهر هنوز درگیر مشکلات حقوقی، تعاونی و... هستند که تلاش می‌ شود هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

بر خلاف مسکن مهر در این طرح ، واحد‌ها با اسم و مشخصات متقاضی ساخته می‌شود. همچنین همه امکانات، همزمان با ساخت مسکن مانند مدرسه، درمانگاه و ... ساخته می‌شود.

در شهر‌هایی که مشکل زمین وجود ندارد ، نباید به سمت بلند مرتبه سازی رفت . به عنوان نمونه در بم به متقاضیان 200 متر زمین داده شد. از 4 میلیون مسکنی که وزارت راه ساخت آن را متعهد شده برای دو میلیون واحد ، زمین تهیه شده است.

پیشرفت 12 درصدی طرح ملی مسکن پس از 3 سال

ساخت 500 هزار واحد آغاز شده و به طور میانگین 12 درصد پیشرفت داشته است. تا پایان سال جاری هم ساخت 800 هزار واحد آغاز می‌شود.

بر اساس آخرین آمار، بانک زمین حدود 1000 شهر مشخص شده و حداکثر تا سه ماه اول سال آینده ، موضوع زمین برای 4 میلیون واحد مسکونی تعیین تکلیف خواهد شد.

در قانون جهش تولید مسکن باید 20 درصد سهم تسهیلات بانک‌ها در اختیار مسکن قرار گیرد. طبق قانون جریمه سنگینی برای بانک‌هایی که همکاری نکنند تعیین شده است، در شورای پول و اعتبار توافق شد برای تهران 450 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 400 میلیون، شهر‌ها 350 میلیون و برای روستاها 200 تا 250 میلیون تومان برای هر واحد تسهیلات در نظر گرفته شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ